Complaint: 24 uur vertraging en slechte service

user-86760 on 21 February 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Onze vlucht OR375 naar Aruba op 4-2-2012 begon al met ruim 2 uur vertraging. Bovendien hadden we de dag ervoor bevestiging gekregen van de reservering van een zgn duoseat voor onze zoon van 1 jaar. Bij aankomst in het vliegtuig bleek deze niet beschikbaar. We hebben minimaal 2 uur met riemen vast zitten wachten tot het vliegtuig en de baan ijsvrij gemaakt waren en we eindelijk konden stijgen. Toen we eindelijk waren vertrokken werd na 3 uur vliegen door de gezagvoerder omgeroepen dat er besloten was terug te keren naar Schiphol. Na ruim 8 uur in het vliegtuig te hebben gezeten (met 2 kleine kinderen!) werd er in het vliegtuig verteld dat we naar een hotel konden. Dat was het enige moment dat er iemand van Arke was om informatie te geven. Daarna konden we het zelf uitzoeken. Zonder wandelwagen maar wel met 2 doodmoeie kinderen op weg naar de bagageband en daarna naar de bussen. Ongeveer 300 passagiers werden door minibusjes!! vervoerd. Er was niemand van arke die het eea in goede banen probeerde te leiden waardoor het vooral voor de kinderen een eindeloos wachten werd in de kou zonder jas (bij -15 graden celcius) en met alle bagage. In het hotel bleek er niks geregeld te zijn voor mensen met kinderen. Geschikt eten en een geschikte kamer moesten we zelf regelen. De volgende dag konden wij pas opnieuw inchecken. De medewerker bij de TUI balie verzekerde ons dat wij dezelfde service konden verwachten. Nou vergeet het maar. Nog geen extra glaasje water, het entertainment programma was alleen beschikbaar voor de mensen die gereserveerd hadden. Kortom een verschrikkelijk begin van ons familiebezoek op Aruba.

Desired solution:

Volgens de wetgeving hebben wij recht op 600 euro compensatie per persoon. Dit is zeer terecht. We hebben extra vakantiedagen opgenomen, zijn een hele dag kwijt aan reizen, hebben onterecht kinderen van de opvang thuisgehouden en missen een vakantiedag op Aruba. Daarnaast willen wij de toeslag die wij hebben betaald voor duo seat zsm terug alsmede de 4 x 11 euro voor stoelreservering. Ook verwachten we een snellere afhandeling van de klacht dan ons is doorgegeven na het per email versturen van de klacht (6 weken). Het moge duidelijk zijn dat Arke de reizigers wel zou moeten compenseren voor deze vertraging.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klant op 21 maart 2012 een schriftelijke reactie gestuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of