Complaint: 2nd screen film zonder 2nd screen…

user-172765 on 10 April 2013 about PATHE in category Bioscopen & Theaters

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Afgelopen zondag naar de bioscoop gegaan om de (second screen)film ‘app’ te bezoeken. Wij waren mooi op tijd, dus ons plan was om eerst een kaartje te kopen, even de app te downloaden en dan naar de film te gaan. Het downloaden van de app bleek echter niet te kunnen! Het is zo’n groot bestand dat de app niet via mobiel internet kan worden gedownload, maar alleen via iTunes of wifi. De pathe medewerkster stelde voor dat wij wel even naar de mcdonals konden lopen om daar internet af te tappen, maar de film begon inmiddels binnen een kwartier. Daarna zei zei dat wij er niet zomaar vanuit konden gaan dat we internet van de bioscoop konden gebruiken, dit was echter het punt helemaal niet, ik heb namelijk gewoon mobiel internet!! De medewerkster besloot (met pijn en moeite) met haar manager te gaan overleggen om ons om een andere tijd binnen te laten. Ik heb er een hard hoofd in dat zij de klacht goed heeft overgebracht. Uiteindelijk zei ze dat ze niks voor ons kon doen, maar dat de film zonder tweede scherm ook ‘best leuk’ is. Dit is natuurlijk net zoiets als gasten zonder 3D-bril een 3D-film laten bezoeken.. Erg teleurgesteld hebben wij de film gekeken, terwijl er overal om ons heen werd genoten van de app.

De hele gein van (mobiel internet en) apps is dat je deze vrijwel overal kunt downloaden en gebruiken, ik vind dan ook niet dat het in mijn verwachtingspatroon had moeten liggen dat ik de app vooraf al had moeten downloaden.

Desired solution:

- Een vermelding op de app-poster dat de app vooraf (met wifi) moet zijn gedownload.

- Vergoeding van de kaartjes

All complaints of