Complaint: 8 maanden bezig…

user-136761 on 25 October 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In april wilde ik mijn contract opzeggen nadat ik meerdere keren mijn vaste telefoon niet kon gebruiken, mijn internet het niet deed en mijn TV stoorde. Eerst gebeld voor een oplossing, geen storing te bespeuren op afstand door de medewerkers dus ze konden niets voor me doen. Toen het nog een aantal keren voorkwam en de klantenservice niet bereikbaar was (!)heb ik mijn abonnement opgezegd. In de maand die daarop volgde had ik nog wel recht op TV internet en telefonie (ik had er immers voor betaald) maar volgden de storingen elkaar op.
Gebeld met klantenservice, mij werd een aanbod gedaan om met korting nog een jaar klant te blijven en de telefoonkosten vergoed te krijgen (ik moest dus steeds met mijn mobiel bellen omdat m’n vaste lijn het niet deed).
Abonnement zou gewoon doorlopen, niets aan de hand werd mij verteld. helaas was dat niet het geval. Technisch was het account al opgezegd en buiten gebruik bleek een dag later. Zou nog een drie weken duren voordat ik kon bellen, internetten en TV kon kijken. Telefoonnummer zou ook gelijk blijven. Ook niets van waar (eerst een nieuw nummer, dan nog een paar weken wachten en dan pas kon ik mijn oude nummer weer terug krijgen!!) Bijna wekelijks moeten bellen voor de status. 0900 nummer in die periode.Als ik teruggebeld werd was dat op m’n mobiel (ik werk ook gewoon overdag dus opnemen gaat niet altijd) meerdere lunchpauzes in de wacht gestaan, doorverbonden tot het oneindige, afschuwelijk gewoon. Verschillende vriendelijke medewerkers gesproken, anderen wel vriendelijk maar een beetje minder goed opgeleid en bekwaam en zelfs een die weigerde haar naam te herhalen want ‘ik had maar beter moeten luisteren toen ze de telefoon opnam’.(vraag me af of ze met die klacht nog iets gedaan hebben)
Goed, uiteindelijk liep de verbinding van telefoon en internet weer ok. Nog geen vergoeding of korting berekend maar dat zou volgend medewerker nog volgen. Factuur: ander pakket werd in rekening gebracht dan ik had afgesproken, weer bellen, wachten, terugbel afspraak, telefoontje gemist, terugbellen, herinnering ontvangen. Medewerker gesproken(we zitten nu in september) creditnota zal worden aangemaakt en kortingen en vergoedingen verrekend. Laatste betaling aan KPN was in de laatste week van september, het bedrag dat ik na verrekening schuldig was:€30,-. Alles was bij. 24 oktober heeft KPN mijn account geblokkeerd, weer gebeld, er zou een bedrag openstaan, die zou aan mij uitbetaald zijn(!) Ik vraag om een betaalbewijs want op geen van mijn rekeningen is een creditering terug te vinden van KPN. antwoord was dat ik de factuur maar moest nalezen want daar staat het op, bovendien was het mijn eigen schuld dat het account geblokkeerd was, ik had de oorspronkelijke rekening maar moeten betalen (!!) neen KPN Servicedesk medewerker, de laatste factuur bedroeg een credit, geen debet saldo! Ik wil mijn abonnement per direct opzeggen,medewerker geeft aan dat ik dan wel een boete moet betalen omdat het contract tot in 2013 loopt…Ik stamel maar iets van goeiemorgen..Ik wil nooit meer klant zijn van KPN, het heeft me zo ontzettend veel energie gekost, Het abonnement is hiermee wel heel erg duur geworden!

Desired solution:

Opzeggen abonnement per direct, crediteren kosten/uitkeren van een vergoeding en geen boete in rekening brengen voor het per direct opzeggen van het contract.
Een brief waarin ingegaan wordt op alle vragen die ik sinds april aan KPN heb gesteld en een excuus voor al het prutswerk.

All complaints of