Complaint: Levering van pakket strookt niet met track-en-trace informatie op DHL.de

user-60952 on 08 September 2011 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een vanuit Duitsland op 2 september verzonden pakket niet ontvangen. Volgens de track-en-trace pagina van DHL.de is twee keer tevergeefs geprobeerd het pakket te bezorgen en ligt het nu klaar om opgehaald te worden. Ik heb geen briefjes van de SelectVracht chauffeur in mijn brievenbus aangetroffen en daarbij: beide aflevermomenten waren mijn vrouw en ik thuis. DHL Nederland verwijst naar Selektvracht. SelectVracht op haar beurt zegt dat het pakket bij hen niet is geregistreerd. Op de DHL.de-pagina kreeg ik de volgende track-en-trace informatie.
Fr, 02.09.11 15:53 Uhr DE Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
Fr, 02.09.11 19:23 Uhr Krefeld, DE Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Sa, 03.09.11 04:22 Uhr Köln, DE Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Sa, 03.09.11 04:25 Uhr Köln, DE Die Sendung wird ins Zielland transportiert.
Mo, 05.09.11 17:09 Uhr NL Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.
Mo, 05.09.11 22:34 Uhr NL Die Sendung hat das Import-Paketzentrum im Zielland verlassen.
Di, 06.09.11 06:51 Uhr NL Die Sendung hat das Import-Paketzentrum im Zielland verlassen.
Di, 06.09.11 12:28 Uhr NL Die Sendung wird im Zustell-Depot für die Zustellung vorbereitet.
Di, 06.09.11 17:29 Uhr NL Der Empfänger wurde nicht angetroffen. Die Sendung konnte nicht zugestellt werden. Ein erneuter Zustellversuch erfolgt am nächsten Arbeitstag.
Mi, 07.09.11 18:51 Uhr NL Der Empfänger wurde nicht angetroffen und benachrichtigt. Die Sendung liegt zur Abholung bereit.

Desired solution:

Graag verbetering van de telefonische afhandeling van klachten en betrouwbare online informatie over de status van mijn pakket. Bovenal: aflevering van mijn pakket.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Responded on 08 September 2011 at 17:12

Deze service volstaat niet. Het registratienummer van Selektvracht en de adresgegevens zijn m.i. overigens één record en behoeven niet apart genoemd te worden. Uw medewerker stond mij vriendelijk te woord en heeft duidelijk uitgelegd dat hij zonder registratienummer niets voor mij kan betekenen en wat ik als klant zelf kan doen, o.a. één van de andere twee logistieke partners in dezen benaderen. Één van de twee is TNT (Post.nl), wie de tweede partner is die buiten Selectvracht met het Duitse DP/DHL samenwerkt wist hij niet. Onbegrijpelijk. Ik ga verder zoeken. Evengoed bedankt Selektvracht. U bent hierbij klaar.

Comment by poster of the complaint

13 years ago - De klacht ius opgelost: het pakket lag bij een vestiging van TNT.

Message from Selektvracht

13 years ago - Hartelijk dank voor uw terugkoppeling! Mochten we u in de toekomst eens werkelijk van dienst kunnen zijn, neemt u dan gerust weer contact met ons op! Met vriendelijke groet, Selektvracht B.V. Team

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Het pakket staat inderdaad niet geregistreerd bij Selektvracht, noch onder het vermelde pakketnummer, noch op het opgegeven adres van geadresseerde.
Wij nemen contact op met geadresseerde om dit mee te delen en om zo mogelijk wat suggesties aan de hand te doen om het pakket op te sporen.

Selektvracht B.V. Team

All complaints of