Complaint: Onterechte aansluiting

user-61156 on 09 September 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn vriendin en ik huurde in 2008 een all-in onderverdieping aan de Boschdijk 1043 te Eindhoven,in 2008 neemt de NEM telefonisch contact op met mijn vriendin of ze interesse heeft om over te stappen,mijn vriendin geeft aan in het bezit te zijn van 4 panden en dat ze wel over wil stappen,een tijdje later krijgen we een bevestiging van aanmelding binnen maar omdat er geen leveringsadres opstaat neem ik telefonisch contact op met de NEM en krijg tot mijn verbazing te horen dat dit om ons woonadres gaat,ik geef direct aan dat ze een fout hebben gemaakt en dat we een all-in huurcontract hebben en dat de huiseigenaar verantwoordelijk is voor de energielevering,daarop krijg is als antwoord dat ik mijn huurcontract op moet sturen en dat het dan gecorrigeerd zal worden.Weer een week later krijg ik gewoon een definitieve aanmelding binnen waarop ik weer contact op neem met de NEM,ik blijk nu ineens niet meer onder het contract uit te kunnen komen terwijl ik voor ons woonadres nooit een verbintenis ben aangegaan,de NEM is er ten onrechte lukraak vanuit gegaan dat ons woonadres tevens het leveringsadres was.We hebben daarop besloten om de rekening uiteraard niet te betalen omdat ik natuurlijk niet de energiekosten ga betalen voor kamerverhuurpand waar ik all-in zit te wonen.Inmiddels is dit al onder de rechter en is de rekening al opgelopen tot 8200 euro,ik vindt het echt schandalig dat energiemaatschappij dit allemaal zo maar mag flikken terwijl ze gewoon fout hebben gehandeld.

Desired solution:

Ik vindt dat de NEM gewoon moet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt en dat mij geen enkele blaam treft in deze zaak.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer de Koning,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Wij zijn blij dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of