Complaint: Nederlandse energie maatschappij weigert de door mij gedane betalingen mee te nemen bij de eindafrekening

user-46404 on 23 September 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

NEM weigert betalingen mee te nemen die ik wel heb gedaan. Ze gijzelen mij door € 84,00 boete aan mij op te leggen, omdat ik eerder ben weggegaan wegens wanprestatie. Als ze mijn contact ontbinden kunnen ze wel vrijelijk opzeggen. Vesting Finace rekent twee € 25,00 incassokosten. Dit is verboden volgens rapport voorwerk 2
Vesting Finance heeft mij meer als 20 % incassokosten opgelegd boven het totaalbedrag. Volgens uw website bij consuwijzer mag dit maximaal 15% zijn.
Verder is er op 1 dag tot twee keer toe € 25,00 incassokosten gerekend. Terwijl je volgens rapport voorwerk 2 je maar 1 keer incassokosten in rekening mag brengen. Samen met het NEM weigeren ze betalingen van € 207,00 mee te nemen en af te trekken van het totaal openstaande bedrag.
Ze beroepen zich steeds op een zaak bij de Geschillen commissie maar die heeft over de door mij gedane betalingen nooit een uitspraak gedaan. Ze hebben een uitspraak gedaan over een terugbetaalgarantie en de gehevelde incassokosten. De houding van het NEM is zeer weigerachtig en ze hebben mij zelfs doorgestuurd naar een incassobureau waardoor te kosten nog hoger zijn uitgevallen.
Mijn zaak loopt nu bij een advocaat.

Gewenste oplossingIk wil dat het NEM alsnog de zaak terughaalt van Vesting Finance. Dat de te hoge incassokosten die wettelijk vastgelegd zijn op maximaal van 15 % van het totaalbedrag maar nu zelfs boven de 20 % omlaag gaan. Dat ze mijn betalingen van € 207,00 verrekenen met het openstaande bedrag. Dat de boete van € 84,00 die is opgelegd teruggedraaid wordt. Want zij kunnen wel vrijelijk de verbintenis ontbinden en ik kan nu gegijzeld worden door hun. Ondanks het feit dat ik sinds januari geen klant ben meer bij hun. Moest ik een bedrag van € 484,21 betalen. Het werkelijk openstaande bedrag was € 356,29. Daar zijn de betalingen van € 207,00 totaal niet bij meegenomen. Nu lijkt het net alsof ik nooit heb betaald. En dat ik een bedrag van € 691,21 zou moeten betalen. Ik vind dit een regelrechte schande. Zolang er geen oplossing komt zal ik nooit stoppen om o.a. via internet hierover te klagen. Ik wil dat er een schikking wordt getroffen, waarbij niet zoals nu alleen zij. Maar ook ik baat bij heb. Zolang ze niet met een goed voorstel komen zal ik ook op andere sites over de Nederlandse energie maatschappij klagen, want ik word nu wel erg zwaar benadeeld. Ik zal laten weten wat de voortgang is van deze zaak. Zowel positief als negatief.

Desired solution:

De klacht is in zijn geheel niet opgelost. Het is zelfs dermate afgehandeld dat ik een ieder op het hart wil drukken zeer voorzichtig te zijn met dit bedrijf. Kijk eerst goed voordat je een contract met ze aangaat. Want het wordt vaak veel mooier voorgespiegeld dan het is. De klantenservice heeft mij altijd ronduit onbeschoft en onbehoorlijk te woord gestaan. En men is mij in geen enkel opzicht tegemoet gekomen. Zelfs Nuon was wat dat betreft nog beter dan wat ik hier heb meegemaakt. Ik zou graag een schadevergoeding willen van de geleden schade die ik heb opgelopen.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Mocht het NEM zich van zijn goede kant laten zien laat ik dit zeker weten, anderzijds zal ik dit ook zeker doen.

Message from

12 years ago - Ik had preecies hetzelfde meegemaakt, alleen bij mij was het erger. Want ik zat in de tussentijd zonder energie want bij hun duurde het meer dan twee maanden voordat ik stroom van hun kreeg. Ik heb met hun gebeld en kreeg ik een medewerker aan de lijn die zei tegen mij dat het normaal is dat het zolang duurd voordat je stroom kreeg en daarom staat het niet in de voorwaarden, hoe lang je moest wachten voor nieuwe levering. Vervolgens heb ik stroom afgenomen bij een andere leverancier en ik kreeg een boete van 259 euro omdat ik de contract heb verbroken. nu is het bedrag bijna 750 euro door de aanmaningen en administratieve kosten.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Nederlandse energie maatschappij heeft een wanprestatie geleverd ze halen klanten binnen met loze en inhoudsloze beloften.

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht is door NLEnergie opgelost. Mocht u toch nog vragen hebben, neemt u dan contact op met internetklantenservice@nlenergie.nl.

All complaints of