Complaint: Belachelijk hoge ‘overige kosten’ bij betalingsherinnering

user-63135 on 26 September 2011 about Fit 4 Free in category Sportclub/-school

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Fit4Free heeft het kwartaalbedrag niet kunnen afschrijven van mijn rekening (krijg mijn salaris om de 4 weken, waarschijnlijk is daar iets mis gegaan). Normale bedrijven sturen, als dit voorkomt, dan een acceptgiro, die betaal ik dan. Klaar. Maar: Fit4Free stuurt een brief waar naast het kwartaalbedrag 60.85 34,00 overige kosten worden gerekend. Dit mag helemaal niet in de herinnering. Om hierop te reageren moet je een 0900 nummer bellen die 40 ct per minuut kost met een maximum van 20 euro per gesprek. Dus om hierover te klagen, moet je bij voorbaat al nog meer betalen… Hoe komt het dat dit in NL kan?

Desired solution:

In een eerste betalingsherinneringsbrief horen de kosten rond de 5 euro te liggen en niet rond de 30. Verder hoor je op een normale manier contact te kunnen krijgen met het bedrijf en niet via een 0900 nummer waar je meteen de hoofdprijs voor betaald! Dit moet aangepakt worden.

All complaints of