Complaint: een wel heel dure creditcard

user-63931 on 30 September 2011 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

een creditcard van de SNS bank kost vanaf nu 45 euro per maand. Dat is de uitleg die de medewerker van de helpdesk mij gaf voor het feit dat er vanaf nu 45 euro van mijn lopende rekening wordt gehaald ook wanneer ik niks uitgeef met mijn creditcard. Reden is dat mijn kaart staat ingesteld op gespreid betalen en dat daar vanaf nu een prijskaartje aanhangt.
Dat gespreid betalen is ook de reden dat mijn vakantie nog altijd niet is afgeboekt. Het geld heb ik wel, maar blijkbaar kan het op de een of andere reden niet van mijn lopende rekening worden afgehaald. Trots vertelt de helpdeskmedewerker dat ik dus een “schuld” heb. Mogelijkheden om de “schuld” als nog af te lossen zijn ingewikkeld en zeer beperkt. Bovendien blijft de kaart 45 euro per maand kosten, ook als de kaart de facto niet gebruikt wordt..

Desired solution:

45 euro per maand voor een creditcard is absurd duur. 45 euro per maand alleen voor de optie gespreid betalen is ook absurd. SNS bank mag geen kosten in rekening brengen voor een creditcard die de facto niet gebruikt wordt.

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Rixt, Wat vervelend dat niet alles met betrekking tot de creditcard duidelijk is uitgelegd. Als je gebruik maakt van de SNS Creditcard kun je ervoor kiezen om direct te betalen. Je hoeft je zo geen zorgen te maken of je genoeg geld of travellercheques bij je hebt. Aan het einde van iedere maand betaal je de aankopen van de afgelopen maand terug aan SNS Bank. Ook kun je ervoor kiezen om gespreid terug te betalen. Je kredietlimiet op je creditcard is onder meer afhankelijk van je inkomen en kan oplopen tot EUR 5.000. Je betaalt dan maandelijks 5% van het openstaande bedrag terug, met een minimum bedrag van EUR 45. Als er geen gebruik wordt gemaakt van de creditcard en er dus geen kosten open staan, wordt er ook geen bedrag van EUR 45 per maand in rekening gebracht. Wil je liever alles in een keer terug betalen in plaats van gespreid? Neem dan contact op de SNS Credircarddesk 030 299 74 90. Meer informatie over de SNS Creditcard vind je op de volgende link: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/creditcard/zo-werkt-sns-creditcard.html Met vriendelijke groet, Tineke SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Rixt, We hebben geen reactie ontvangen. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, horen we dit graag. Met vriendelijke groet, Mariella SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Responded on 11 October 2011 at 19:32

de klacht is niet opgelost. het ging niet alleen om verkeerd gegeven informatie. De kaart was op gespreid betalen gezet zonder mijn toestemming, dat was het probleem. De kaart kostte daardoor 45 euro per maand en dat bedrag heb ik moeten betalen. Ik heb daarop de creditcard van SNS per direct geannuleerd. ik heb nu geen creditcard meer van de SNS

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Uitleg gegeven over de werking van een SNS Creditcard.

All complaints of