Complaint: Nog nooit meegemaakt..

user-64108 on 02 October 2011 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De volgende email is enige tijd geleden verstuurd naar:
‘guestrelations.belgie@groupepvcp.com’ & ‘webcare@groupepvcp.com’
Ivm een zeer teleurstellend antwoord meldt ik mijn klacht nu bij deze site.

Van 12-09 t/m 15-09 hebben wij (ik, mijn vrouw en zoontje) een korte vakantie gehad op het park Het Heijderbos. Wij hebben deze midweek op 07-09 geboekt via internet.
Wij hadden met name voor dit park gekozen vanwege de mooie foto’s op internet van het zwembad en de wildwaterbaan. Wij wilde dit zelf ook wel eens beleven!
Toen wij aankwamen op het park werd ons tot onze grote spijt aan de balie verteld dat de wildwaterbaan voor onderhoud was gesloten.
Verbouwereerd van dit slechte nieuws vroegen wij aan deze dame of dit wel kenbaar was gemaakt door Centerparcs daar wij hiervan niet op de hoogte waren.
Mw. vertelde ons dat dit uitermate goed op de website was aangegeven. Voor het ongemak bood mw. ons enkele food en fun vouchers aan.
Daar wij dachten dat wij ons hadden vergist en er van uit gingen dat wat mw. ons vertelde klopte namen wij de vouchers aan en maakten er verder geen punt van. Het was uiteindelijk onze eigen fout.

Later aangekomen in onze bungalow ben ik op internet gaan kijken wat ik dan bij het boeken over het hoofd heb gezien. Als wij dit namelijk hadden geweten hadden wij deze reis nooit geboekt.
Op de site van het Heijderbos wederom de hoofdattractie van het park , de wildwaterbaan. Volledig actief en nergens een melding te bekennen. Ook wanneer men op deze reclame van de wildwaterbaan klikt en op de pagina hiervan zelf komt, nergens een melding te herkennen.
Langzaam begon mij het gevoel te bekruipen dat wij in het ooitje zijn genomen door foutieve reclame van Centerparcs. Er stond namelijk naast de mooie foto’s van de wildwaterbaan en het zwembad nergens een melding van werkzaamheden.

Dezelfde dag nog zijn wij naar het zwembad geweest. Gelukkig was er naast de wildwaterbaan nog veel meer te beleven, dat dachten wij tenminste.
Daar aangekomen kwamen wij erachter dat met het sluiten van de wildwaterbaan het halve zwembad was gesloten! Geen mogelijkheid om naar buiten te gaan, want dat hoorde ook bij de wildwaterbaan. Daarnaast was er ook een andere glijbaan gesloten omdat deze ook in de route van de wildwaterbaan zat. Er bleek dus wel meer gesloten te zijn dan ons was verteld. Naast dat de informatie op uw website dus niet klopte, was ook de informatie die uw mdw aan de balie gaf verkeerd.
Na het zwemmen gingen wij op weg naar de supermarkt. Wij wilde namelijk enkele boodschappen halen die wij met de vouchers zouden betalen.
Deze vouchers, werd ons verteld, bleken echter niet inwisselbaar te zijn in de supermarkt.

De volgende dag zijn wij met het nieuws van de zogenaamde melding op internet en het halve gesloten zwembad wederom naar de receptie geweest. Daar werden wij geholpen door een andere dame. Ook deze bevestigde dat het op het internet zou moeten staan en daarnaast had iedereen een brief ontvangen. Een brief??? Wij hadden nooit een brief ontvangen!
De melding op internet ging mw. zelf opzoeken, deze kon ook zij echter niet vinden. Ze ging het even navragen bij een persoon achter. Toen ze terug kwam vertelde ze dat de melding tevoorschijn zou komen wanneer men in het boekingsproces zou zijn. Deze melding hebben wij echter nooit gehad tijdens het boeken enkele dagen daarvoor. Mw. bood ons nog aan om naar een ander park te gaan waar wij dan konden gaan zwemmen. Dit wilde wij echter niet, wij wilde hetgeen waarvoor wij hadden geboekt!

Op woensdag, de 3e dag van ons verblijf, hadden wij bedacht om na te vragen of met de vouchers ook het ontbijtbuffet betaald kon worden.
De dame in de supermarkt die ons hielp vertelde tot onze verbazing dat deze bonnen overal ingeleverd konden worden! (i.v.m. de sluiting van de wildwaterbaan.) Hadden wij nu alweer een melding en/of brief gemist???
Nu konden de bonnen dus ineens wel bij de supermarkt ingeleverd worden!?

Hierna zijn wij naar het zwembad geweest. Ons zoontje van 2 kon zich hier ondanks de vele gesloten gebieden toch nog wel vermaken. Wij merkten echter bij binnenkomt een zeer indringende geur op. Een chemische geur waarvan ikzelf direct licht in mijn hoofd werd en daarnaast hoofdpijn kreeg. Deze geur was boven bij de glijbaan het ergst. Hier moest je je adem inhouden wilde je niet ter plekke flauwvallen.
Enigszins verontrust over deze geur en de lichamelijk klachten die ik hiervan kreeg, ben ik naar een mdw van centerparcs in het zwembad gelopen. Deze jongen vertelde mij dat de geur afkomstig was van de werkzaamheden aan de wildwaterbaan. Deze werd opnieuw gecoat. (kankerverwekkende stoffen dus!) De geur zou tevens nog erger worden volgens hem omdat de werkzaamheden nu nog alleen buiten plaats vonden. Hij vertelde tevens dat er continu controles werden gedaan of de hoeveelheid schadelijke stoffen niet te hoog zou worden in het zwembad. Hiervoor werden ook alle deuren van het zwembad open gezet om de boel te luchten. Gevolg hiervan was weer dat de temp. binnen behoorlijk zakte en het af en toe naast de verschrikkelijk geur ook gewoon koud was in het zwembad. (Aan de blauwe lippen van mijn zoontje was dit goed te zien.)

Al met al hebben wij een niet zo’n heel leuke tijd gehad bij uw bungalowpark en dan druk ik me nog zachtjes uit.
De misleidende reclame op uw website, de vele miscommunicaties van uw medewerkers en daarbij de blootstelling aan schadelijke stoffen (waarvan OOK nergens melding werd gemaakt) hebben mij er toe geleid deze mail nu aan u te sturen. Daar ik er van uit ga dat uw organisatie met een passende oplossing komt wacht ik met het ondernemen van verdere stappen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,
Ruben Löb

p.s. Via de website heb ik al eerder hiervan melding gedaan. Daar is helaas, op een automatisch gegenereerd bericht na, nog niet op gereageerd.

Resumé:
– Misleidende reclame die in strijdt is met de Nederlandse reclame code.
– Zéér slechte interne communicatie van verschillende medewerkers.
– Blootstelling aan hoge concentraties kankerverwekkende stoffen welke lichamelijke klachten hebben veroorzaakt.

Desired solution:

De oplossing die ons is aangeboden is een dagje zwemmen bij een park naar keuze. Hier gaan wij niet mee akkoord.

Wij willen graag, of het volledig betaalde bedrag terug of anders een tegoedbon voor een nieuw verblijf bij Centerparcs.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Message from CenterParcs

12 years ago - In onze eerdere communicatie met de gast hebben we onze verontschuldigingen aangeboden voor de miscommunicatie op internet als door onze receptiemedewerkers. Het park heeft de gast de mogelijkheid gegeven om om te boeken naar een ander park zodat men ten volle kon genieten van alle zwemfaciliteiten op het park. Dit werd afgewezen. Tijdens de werkzaamheden in het zwembad werden er geen middelen gebruikt die gevaarlijk zijn voor de gezondheid, anders werd het zwembad nooit open gehouden. Er zijn geen andere klachten betreffende lichamelijke ongemakken genoteerd. De temperatuur in het zwembad werd nauwlettend in het oog gehouden. Bij momenten werden de deuren open gezet om extra te ventileren. Dit was nooit voor lange duur waardoor men ook niet kan spreken van extreme koude. We willen niet ontkennen dat er hinder was voor onze gasten. We bieden onze welgemeende excuses aan. Het park heeft al het mogelijke gedaan om het zo aangenaam mogelijk te maken voor onze gasten. Al onze gasten hebben op het park een compensatie ontvangen voor de sluiting van de wildwaterbaan. Nadat deze gast een klacht heeft ingediend hebben we zwemtickets aangeboden om alsnog te kunnen genieten van al de faciliteiten in het zwembad. Helaas was deze compensatie niet naar wens. Uit gastvriendelijk oogpunt hebben we een cottage cadeaubon aangeboden. Dit is ons finaal aanbod. Met vriendelijke groeten, Webcare Team Center Parcs

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that CenterParcs posted

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben een cottage cadeaubon aangeboden.

All complaints of