Complaint: Onterecht in rekening gebrachte kosten

user-67938 on 01 November 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 2 september ging mijn mobiele abonnement in met o.a. als databundel Onbeperkt Supersnel internet. Halverwege de maand september constateer ik dat als bundel in de administratie is verwerkt: geen bundel. Met als gevolg dat alle internetgebruik/-kosten buiten het maandbedrag in rekening zouden worden gebracht. Direct aan de bel getrokken. Per mail uiteindelijk de toezegging dat kosten kwijtgescholden zouden worden, omdat gebruikersovereenkomst foutief was verwerkt in administratie. (Heb nu ruim een maand geen mobiel internet; zou per vandaag, 1 november weer werken; niet dus.) Afgelopen donderdag toch een factuur ontvangen van € 504,07. Direct gebeld en het zou binnen 2 dagen in orde worden gebracht. Ja, ja, het bedrag werd diezelfde dag afgeschreven. Heb het laten terugstorten. De enige reactie die ik nu krijg is een betalingsherinnering, direct verhoogt met €7,50.

Desired solution:

Direct intrekken van factuur. Telefonisch kortsluiten dat het afdoende is geregeld. Daarvan schriftelijke bevestiging van Youfone en van Direct Pay Services BV te Barendrecht.
Geen facturatie van internet bundel kosten over de maand oktober.
Met onmiddelijke ingang gebruik kunnen maken van mobiel internet.
En een reactie op toegestuurde vragen en dat ook nog binnen de toegezegde termijn van enkele dagen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Responded on 05 November 2011 at 11:19

Helaas is de door Youfone voorgestelde werkwijze bepaald geen oplossing. Ze willen het in rekening gebrachte bedrag crediteren met nog komende nota's.
Een onterecht gefactureerd bedrag (€504,07 minus zo'n €25 aan werkelijke kosten) verrekenen door maandelijks te crediteren?
Om twee redenen onjuist, daarom ga ik er niet mee akkoord: De eerste reden is een principiële: het is hun fout; 'k heb het tijdig (4 weken voordat de factuur er was) gemeld; zij hebben geen recht op het bedrag; en mag ik aub baas blijven over mijn eigen geld?!!
De tweede reden is praktisch: reken even mee: (afgerond) € 480,- maandelijks te crediteren met facturen van zo'n €25,-........ Krijg ik dus MIJN laatste geld terug over zo'n 20 maanden. En ik heb maar een contract van 12 maanden..... Naar de resterende €200,- kan ik dan fluiten zeker???
Is het nu werkelijk zo moeilijk om dit bedrag in een keer te crediteren? Of dat boekhoudkundig wel of niet kan, interesseert me gewoon niet. Ik hoef niet te bloeden voor door henzelf gemaakte fouten.
Concreet: trek die factuur in, stuur me een nieuwe factuur overeenkomstig het volgens contract gemaakte kosten en ik betaal à la minute. Of anders één creditfactuur en direct te versturen!! Nee, het moet zeker zover komen dat mijn "telefoon" afgesloten wordt.
Ik vind het qua klantvriendelijkheid zo beneden alle peil, dat ik er werkelijk geen woorden voor heb.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben dit met de klant individueel opgepakt.

All complaints of