Complaint: Slecht onderhouden cottage

user-68282 on 04 November 2011 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben van 2 t/m 12 september 2011 een 8-persoons cottage gehuurd in de Vossemeren te Belgie. We hadden er erg veel zin in maar helaas is de vakantie toch iets minder geslaagd dan gedacht.
Bij aankomst in de cottage werden wij onaangenaam verrast door de geur van sigarettenrook. Voornamelijk in de woonkamer, hal en keuken maar ook lichtelijk in de slaapkamers. Wij zijn hierop direct terug gegaan naar de receptie om daar ons beklag over te doen. Bij de receptie hebben wij gevraagd of er eventueel een andere cottage beschikbaar was met 2 badkamers maar helaas was dit niet het geval. De geur kon worden opgelost met een speciale spray. Dit is 2 maal gesprayd in de cottage maar zonder langdurig resultaat.
Bij het aanzetten van de verwarming werd de nicotinegeur versterkt met als gevolg dat wij bij thuiskomst alle kleding zorgvuldig moeten uitwassen.

Tevens was het enorm vochtig in de cottage. De schimmel stond letterlijk op de muren van slaapkamers en de vloerbedekking was nat. De luchtvochtigheid was dan ook ver boven normaal wat resulteerde in een bedompte en beklemmend gevoel, wat zeer onplezierig te noemen was. Gevolg hiervan was dat het beddengoed (matras, kussen, dekens enz..) klam aanvoelden en je s ’avonds in een “nat” bed ging slapen. De lens van de fotocamera besloeg zelfs als je hem uit de tas haalde. We hebben enkele nachten slecht tot zeer slecht geslapen. Omdat er geen enkele vorm van afzuiging was kon het vocht ook niet afgevoerd/gezogen worden. Wij hebben dit mondeling gemeld bij een monteur die langskwam om onze klacht m.b.t. de afzuigkap op te lossen maar kregen daar helaas geen concreet antwoord op. Enkele dagen voor ons vertrek hebben wij dit nogmaals aangegeven bij de receptie en zij gaven aan dat ze hier normaal nooit last van hadden gehad (geen klacht over hadden gehad), wat ons erg vreemd lijkt aangezien de schimmel op de muren stonden.
Daar moeten vorige gasten ook iets van gemerkt hebben.
Zij konden ons wel nieuw beddengoed aanbieden maar hier hebben we voor bedankt aangezien dit het vochtprobleem niet zou oplossen. Een andere cottage werd aangeboden maar deze had dan geen 2 badkamers en dat is iets wat wij zeker wilde hebben met een gezelschap van 7 personen (familie met drie jonge kinderen, opa en oma). Dit was de expliciete reden waarom wij deze cottages hadden gehuurd. Dus helaas was er geen passende oplossing voor het enorme vocht probleem.

De meeste matrassen (5 matrassen) waren helemaal doorgezakt en het was net alsof je in een kuiltje lag. Na 2 dagen hebben wij “nieuwe” matrassen gekregen maar deze waren ook deels doorgezakt, om dit op te lossen hebben wij herniaplanken gekregen om eronder te leggen. (5 beloofd en 2 ontvangen) Wel een tijdelijke oplossing maar er moeten zeker nieuwe matrassen in de cottage komen want dit is niet prettig.

De banken in de woonkamer waren niet erg comfortabel om op te zitten en waren een beetje viezig. Ze roken muffig en naar sigarettenrook. Kortom deze vakantie was heel anders dan verwacht. In januari van dit jaar zijn wij een week in Heijderbos geweest waar het verblijf aangenamer was. Deze vakantie was bedoeld als afsluiting op het zwangerschapsverlof van mijn vrouw, als bedankje voor mijn schoonouders voor alle hulp die ze bieden en de allereerste vakantie met onze 12 weken-oude zoon, helaas hebben de bovenstaande mankementen een vervelende invloed hierop gehad.
Wij vinden de ruim € 1.350,00 die wij hebben betaald voor deze vakantie niet in verhouding met de kwaliteit van de cottage en ook zeker niet wat wij van Center Parcs verwachten.

Wij hebben bovenstaande klachten aangetekend verstuurd naar het adres wat in de algemen voorwaarden staat. Wat blijkt, dat is een oud adres wat niet meer gebruikt word. (verander dat dan in de voorwaarden!!!) Wel een handetekning van ontvangst dus hij is wel degelijk aangekomen. Na 4 weken maar eens gebeld en op verzoek van de medewerkster de brief gemaild. Ze heeft de klacht doorgestuurd naar het desbetreffende park omdat het een park gerelateerde klacht is. We zouden binnen 3 weken een reactie ontvangen. Het zal je niet verbazen maar die hebben wij natuurlijk niet gekregen. Onlangs maar weer een herinnering gemaild. Je krijgt dan weer hun standaard antwoord dat ze binnen 3 weken zullen reageren. Kortom nog geen oplossing. Je krijgt wel sterk het gevoel dat als ze hun geld eenmaal binnen hebben en niet veel meer service is. Blijkbaar hebben klachten geen priorteit. Heel jammer. Center Parcs zal ik dan ook niet meer aanraden aan vrienden, kennissen enz.. Je kunt beter naar Landal Green Parks gaan die hebben een betere service.

Desired solution:

Een aanbod voor een nieuwe vakantie (gratis) of een hele goede tegoedbon. En geen voordeelbon van 50% korting, want die krijg je al automatisch na je vakantie.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klacht werd door het park afgehandeld. Gasten hebben een compensatie ontvangen.

All complaints of