My complaint:
Youfone meldt dat de klacht over “Onterecht in rekening gebrachte kosten” is opgelost (zie klacht van Sjozke; 1 november). Helaas is de door Youfone voorgestelde werkwijze bepaald geen oplossing. Ze willen het onterecht in rekening gebrachte bedrag crediteren met nog komende nota’s.
Een onterecht gefactureerd bedrag (€504,07 minus zo’n €25 aan werkelijke kosten) verrekenen door maandelijks te crediteren?
Om twee redenen onjuist, daarom ga ik er niet mee akkoord: De eerste reden is een principiële: het is hun fout; ‘k heb het tijdig (4 weken voordat de factuur er was)gemeld; zij hebben geen recht op het bedrag; en mag ik aub baas blijven over mijn eigen geld?!!
De tweede reden is praktisch: reken even mee: (afgerond) € 480,- maandelijks te crediteren met facturen van zo’n €25,-…….. Krijg ik dus MIJN laatste geld terug over zo’n 20 maanden. En ik heb maar een abonnent van 12 maanden….. Naar de resterende €200,- kan ik dan fluiten zeker???
Is het nu werkelijk zo moeilijk om dit bedrag in een keer te crediteren? Of dat boekhoudkundig wel of niet kan, interesseert me gewoon niet. Ik hoef niet te bloeden voor door henzelf gemaakte fouten. Nee, het moet zeker zover komen dat mijn “telefoon” afgesloten wordt.
Ik vind het qua klantvriendelijkheid zo beneden alle peil, dat ik er werkelijk geen woorden voor heb.
Desired solution:
Eén creditfactuur en per direct te regelen/versturen.