Complaint: overstappen naar andere leverancier.

user-68933 on 09 November 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

in Juni dit jar overgestapt naar een andere leverancier omdat de NEM gewoonweg veeeeel te duur is.
Omdat wij ruim 12000 kw/stroom p/jaar verbruiken hebben wij volgens de leveringsvoorwaarden geen recht op de korting die elk jaar oploopt max. 10.000 kw/jr.
Na contact te hebben gehad met de nieuwe leverancier wist deze mij te vertellen dat volgens het landelijke datasysteem ik per 21-06-2011 kon overstappen na een andere leverancier.
dit dus ook gedaan.
Nu wil de NEM 2x 100 euro opzegvergoeding van mij hebben omdat ik volgens hen een cotract zou hebben tot 2013 ??.
allereerst is mij hier niks van bekend en ten tweede heeft de NEM verzuimt de data in het landelijke systeem aan te passen waardoor ik dus ben overgestapt.
Op de eindafrekening is 100 euro aan kosten in rekening gebracht ( hier kwam ik pas veel later achter) voor elektra.
Afgelopen maand een rekening ontvangen wederom over 100 euro, nu wegens een fout in hun systeem waardoor de opzegvergoeding voor gas op de afrekening niet is berekend !!!
Daarnaast is notabene door de NEM 100 euro van mijn rekening afgeschreven voor de kosten !!! aangezien in reeds enkele maanden geen binding meer heb met de NEM lijkt mij deze incasso illegaal en heb het geld dus teruggeboekt.
Afgelopen week uiteraard een brief gekregen van de NEM met het verzoek alsnog de 100 euro te betalen..
Hierop heb ik een brief geschreven en mijn standpunt duidelijk gemaakt. Daarnaast hen meegedeeld dat de door hen geincasseerde 100 euro op de afrekening onterecht was en hen verzocht deze terug te storten op mijn rekening. Hierop vandaag een mail ontvangen waarin zij kenbaar maken dat ik gewoon de opzegvergoeding moet betalen. Over de 100 euro die ze inmiddels geincasseerd hebben voor elektra wordt geen woord genoemd. Tevens is het een no-replay email. m.a.w. ik kan hierop dus niet via de mail reageren. Lijkt me niet dat een onderneming op dergelijke wijze met haar klanten om kan gaan en ik deze zaak zal uitvechten tot het einde..
Mensen wees gewaarschuwd.. zoek verder maar laat de NEM buiten de deur..

Desired solution:

creditering van de opzegvergoeding voor gas en terugstorten opzegvergoeding elektra.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw Hasperhoven,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of