Complaint: Klacht Pathé bioscoop

user-71334 on 26 November 2011 about PATHE in category Bioscopen & Theaters

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer/ mevrouw,

Betreft: Klacht

Op zaterdag 26 november 2011 wilden ik en mijn vriendin de film, Nova Zembla bezoeken. Zaterdagmiddag hadden wij
online kaartjes besteld, zoals we wel vaker hebben gedaan. De film draaide om 22:45 uur in Pathé
de Kuip, Rotterdam.

Omstreeks 22:00 uur arriveerde wij bij de voornoemde bioscoop. Doordat wij de kaartjes online
hadden besteld, waren wij in het bezit van een zogenoemde barcode. Eenmaal aangekomen liepen wij door naar
de machine, waar je online bestelde kaartjes kan afhalen. Nadat wij de barcode hadden ingevoerd, kwam er de
volgende tekst op de machine te staan: Fijne voorstelling! Er kwamen alleen geen kaartjes uit.

Hierop vroeg ik een Pathé medewerkster om haar hulp. Haar antwoord was, dat we maar even door moesten lopen naar de
kassa, waar een rij van ruim een kwartier stond. Nadat wij in de rij hebben gestaan, kregen wij aan de kassa te
horen dat er geen reservering gevonden was. Er werd een andere Pathé medewerkster opgeroepen om ons te woord te staan.

De vrouw die ons eerder had doorverwezen naar de kassa, kwam naar ons toegelopen om het een en ander te verifiëren. De datum
van de reservering was juist, het geld was van mijn rekening geschreven en we waren in het bezit van de barcode. Wij konden
aantonen dat de fout niet bij ons lag.

Voornoemde medewerkster pakte er een lijst bij met alle reserveringen voor de gekozen film. Onze naam stond niet op deze
lijst, tot onze grote verbazing. De medewerkster vertelden dat er ‘s middags een storing was geweest. Klanten konden wel
online kaartjes kopen, maar kregen geen reservering. Van deze storing hebben wij niks meegekregen. Wij werden op geen enkele
manier in kennis gesteld over de storing.

Vervolgens werd ons verteld dat het niet mogelijk was om de film te bezoeken. Het afgeschreven bedrag van €23,55 zou binnen vijf
werkdagen teruggestort worden.

Nu zit ons het volgende dwars:

– Bij het probleem tijdens het afhalen van de bestelde kaartjes, werden wij niet geholpen. In plaats daarvan konden wij
plaats nemen achteraan een grote rij voor de kassa.
– De medewerkster stond ons op een slechte manier te woord. Er werd ons nonchalant verteld dat wij niet naar de film konden op
onze bestelde kaartjes. De medewerkster vertelde dit zonder ook maar enige medeleving.
– Er werd ons geen alternatief aangeboden. Als wij tóch naar de film wilden, diende wij opnieuw aan te sluiten achter in de rij
bij de kassa.

Wij vinden het schandalig dat er op deze manier met vaste klanten om wordt gegaan. Je verwacht dat als je kaartjes hebt besteld
voor een film, dat je een plezierige avond beleefd. Niet dat je met een boos en teleurgesteld gevoel huiswaarts keert.

Voor de duidelijkheid, het bovenstaande is niet de eerste keer voor ons.

Wij wachten met smart op uw tegemoedkoming.

Hoogachtend,

Namen etc.

Desired solution:

Geen oplossing.

All complaints of