Complaint: afkoopfactuur

user-68059 on 28 November 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ontvang een bericht dat youfone afziet van de afkoopsom,
(Wij zien af van het afkoopvoorstel en gaan uw aansluiting deactiveren.De gemaakte incassokosten vallen wel onder uw verantwoordelijkheid en deze dient u dus ook te betalen.)

Vervolgens krijg ik een factuur van 152,17. Zouden dat de incassokosten zijn ?De factuurbedragen zijn onnavolgbaar, en men legt geen enkele verantwoording af voor hoge facturen.

Desired solution:

Ik wil graag van youfone af. In mijn beleving is het een criminele organisatie. Ik heb al flink wat financiële schade, ik hoop dat het niet verder uit de hand loopt. Wat mij betreft incasseer ik de schade van ruim 60 euro, ik heb mijn lesje geleerd ! Maar youfone wil schijnbaar nog 150 euro extra van me hebben.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Responded on 29 November 2011 at 11:42

Ik had afgesproken geen mobiel internet te willen gebruiken. Youfone installeert toch het accespoint op mijn telefoon. de telefoon gaat het net op (terwijl ik slaap) en er wordt data gebruikt buiten een bundel. Erg duur. Ik heb er niets aan en ik wilde het niet, maar heb wel al 60 euro data betaald.
Abonnement met automatisch incasso is dus te gevaarlijk, je weet niet wat er afgeschreven gaat worden.
We moeten dus prepaid. Ik vraag youfone om een afkoopvoorstel. Ik ontvang een voorstel met meer abonnementskosten dan was afgesproken (eerste jaar 2,50), bovendien moet ik de eerste twee maanden, die ik dus al had betaald, nog maar een keer betalen, plus de 60 euro ongewenste data. Totaal meer dan 200 euro.
Ik protesteer, Telecombinatie benadert youfone om een schappelijke regeling voor mij te bewerkstelligen.
Vervolgens ontvang ik bericht dat youfone afziet van afkoopsom, maar de incassokosten moet ik wel betalen. Wat die incassokosten zijn is voor mij niet te achterhalen. Directpay, aan wie ik 66,69 euro had betaald, zegt dat er geen incassokosten zijn.
Vervolgens ontvang ik een factuur van youfone voor de meer dan 200 euro minus 66,69.

Men factureert maar raak bij youfone, geen structuur in te ontdekken.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Er is niets opgelost ! Er is nog steeds geen redelijk afkoopvoorstel van youfone. Hun afkoopvoorstel houd in dat ik twee jaar lang meer abonnement betaal dan aanvankelijk was afgesproken.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Contact opgenomen met de klant en wordt individueel afgehandeld.

All complaints of