Complaint: Vakantie Turkije (Bodrum)

user-72305 on 03 December 2011 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer/mevrouw,

Bij het doornemen van uw site (Arke.nl) ben ik geen mailadres voor klachten tegen gekomen, alleen een postbusnummer.
Om die reden stuur ik u deze mail aan het adres communicatie in plaats van naar de klantenservice.

De klacht gaat over het volgende:
Op 12 mei 2011 zijn wij vertrokken voor een vakantie van acht dagen naar Bodrum (Turkije) in hotel Voyage Bodrum. Zeer goed verzorgt en zeer net hotel, onze complimenten hiervoor.

Door uw hostess zijn wij van het vliegveld afgehaald en deze heeft ons dezelfde avond uitleg gegeven over de omgeving ed en natuurlijk het aanbod aan excursies.
Bij dit aanbod zat een gratis citytrip van Arke (althans zo werd het aangeprijsd).
Bij deze trip zouden wij drie highlights van Bodrum te zien krijgen en het geheel zou een halve dag ongeveer duren.
Deze aanbieding klonk ons prima in de oren dus hebben wij ons hiervoor ingeschreven.
Op de maandag werden wij op de afgesproken tijd van het hotel afgehaald en naar een verzamelplaats bij een goudcentrum gebracht, waar we verdeeld werden over meerdere bussen (u begrijpt wij waren niet alleen die deze trip gingen doen). Bij elkaar drie bussen.
De begeleiding werd gedaan door een Nederlands sprekende Turkse man.
In de bus zouden we langs een amfitheater gaan voor een fotomoment. Echter dit moment is er niet geweest want de bus reed stapvoets langs het theater en een oude man in onze bus viel er nog bijna uit toen hij een foto wilde maken maar moest direct gaan zitten want we reden verder (??).
Bij het tweede punt aangekomen (dit was vijf minuten later) mochten we uitstappen en kregen we uitleg over de oude stad met een verhaal over de toegangspoorten ed. We kregen vijf minuten om even te kijken en toen op een drafje naar de bussen want plek nummer drie moest bezocht worden.
Bij deze plek aangekomen (circa vijf minuten later) mochten we een kwartier kijken bij oude korenmolens en toen weer in de bus. Hmm dachten wij dit gaat allemaal wel erg snel wat later bleek niet zonder reden want we reden snel terug naar het goudcentrum voor een korte uitleg over goud waar ‘de aap van de snelle trip uit de mouw kwam’ we werden een showroom ingeleid en daar stond een trits aan verkopers klaar om ons waar te verkopen voor exorbitant hoge prijzen.
We kregen hier, in plaats van de korte sightseeingtijd, wel een goed uur voor.
Hierna reden we in de bussen door naar een lederfabriek waar we tot onze verbazing geen uitleg over leer ed kregen maar een heuse modeshow met aansluitend een verkoop.

Onze irritatie gaat uit naar het volgende:
– de hostess heeft ons niets verteld over de reden van de ‘gratis’ trip die natuurlijk gesponsord wordt door de goud- en lederhandel. Als wij van te voren geweten hadden wat het doel van de ‘gratis’ trip was dan waren wij niet mee gegaan, zo snel mogelijk drie punten langs en dan op het gemak proberen spullen te slijten (bijvoorbeeld leren jassen van 1100 euro waarop we direct 50% korting kregen);
– in onze bus zat een moeder en een meisje die zwaar lichamelijk gehandicapt was en bij de drie ‘highlights’ de bus niet uit kon komen. Dit moet de hostess van te voren geweten hebben. Ze wist hoe het meisje er aan toe was (ze zat namelijk in een rolstoel) en ze wist hoe de trip in elkaar zat.

Wij willen u duidelijk aangeven dat wij geen klachten hebben over de rest van de vakantie want deze was zeer netjes verzorgd maar de ‘gratis’ trip was absoluut belachelijk en zeer slecht dat deze uit naam van Arke werd aangeboden.

In afwachting van uw reactie.

Desired solution:

Eens een reactie op onze klacht.
Wij hebben deze opmerking/klacht eind mei 2011 aan Arke verzonden en tot op heden geen enkele reactie.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Responded on 22 December 2011 at 06:58

Enige dagen nadat de klacht geplaatst was werd ik gebeld door Arke en de dame vertelde dat Arke het voorval zeer betreurde en de hostess zou informeren. Hierna gaf ze aan dat ze ons een bos bloemen of een reischeque wilde toesturen in verband met de verpeste vakantie. Hu ??? nee zei ik niet verpest (lees mijn verhaal) 99% was erg goed zelfs, alleen dit ene punt. Ehh ja maar toch zei ze willen we u iets geven. Nee gaf ik aan want dat is niet mijn intentie geweest van de klacht en lopende het gesprek kreeg ik de indruk dat Arke dit 'zaakje' wilde afhandelen met iets en dan punt erachter en klaar. Ik gaf de mevrouw aan dat ik dan liever had dat ze de cheque of bloemen aan het invalide meisje moest sturen. De mevrouw gaf aan dat dit niet ging. Mijn idee was om het aan Arke te melden zodat ze in het vervolg kunnen voorkomen dat dit voorkomt maar gaande het gesprek kreeg ik de indruk dat dat niet het geval was. Ja gaf ze aan we gaan de hostess informeren maar de bloemen waar moeten die heen hm NEEEE.
Uiteindelijk heb ik ingestemd met een bos bloemen naar mijn huisadres. Enige dagen later kwam er een brief van Arke met ehhh een reischeque van 15 euro hahaha geen bloemen dus maar goed prima.
Ik kreeg helaas niet de indruk dat Arke zich echt druk maakte over het voorval maar meer over het feit dat het op klacht.nl stond. Mijn complimenten voor jullie site, deze werkt blijkbaar goed.
Ik wil niet zeggen dat ik in de toekomst bij Arke geen vakantie zal aangaan want de reis en het verblijf waren prima maar ik zal in ieder geval beter op mijn hoede zijn voor de hostess..

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Arke heeft contact met de klant opgenomen en de klacht naar tevredenheid opgelost.

All complaints of