My complaint:
Beste,
enkele dagen geleden kwam ik erachter dat er al een half jaar ‘abonnementsgeld’ van mijn rekening wordt afgeschreven. Een duur abonnement, van 14,95 per maand waarvoor je een nieuwbrief terugkrijgt, want bemiddelingsstappen heb ik niet ondernomen. Op deze website komt meerdere malen hetzelfde antwoord terug: u heeft zelf een abonnement afgesloten zie art. 7 in de algemene voorwaarden. Lekker makkelijk. Er wordt wel erg slim ingespeeld op ‘de kleine lettertjes’ die toch niemand leest. Ik vind het misleiding wanneer er staat dat er voor een maand een lidmaatschap wordt aangegaan. Ik je krijgt hier namelijk geen duidelijke melding van, wat wel zo netjes was geweest. Dat het abonnement daarna stilzwijgend wordt verlengd is eigenlijk geschandalig, zeker wanneer er geen activiteiten plaatsvinden die van doen hebben met een zeker lidmaatschap.
Daarom verzoek ik deze website hun algemene voorwaarden aan te passen, en dit duidelijker naar voren te brengen, t liefst natuurlijk niet in de kleine lettertjes, zodat anderen, na mij niet misleid zullen worden. Na zoveel klachten zal er bij u toch ook wel een belletje gaan rinkelen? Daarnaast vind ik het nogal agressief, wanneer er, naar mijn verzoek tot restitutie van dit abonnementsgeld meteen wordt verzocht aangifte te doen. Dat lijkt me wel ver gaan voor iets administratiefs.
Desired solution:
Ik zou graag het door mij betaalde abonnementsgeld vanaf mei teruggestort willen krijgen op mijn rekening. Daarnaast wil ik dat deze mensen hun voorwaarden plus website aanpassen zodat misverstanden in de toekomst voorkomen zullen worden. ?Ik ben in ieder geval van plan dit aan te geven bij de reclamecodecommissie, om te kijken wat zij hiervan vinden en of dit eigenlijk wel mag.