My complaint:
Al sinds maanden hebben wij hier het probleem van een instabiele internetverbinding. Na hierover verschillende malen contact te hebben gezocht, werd verteld dat onze router-instellingen voor ons draadloos netwerk verkeerd stonden. Enfin, dit klinkt logisch en zien wij ook niet als een onmogelijke optie.
Maar waarom valt onze telefoon dan ook weg? Deze zit immers niet aangesloten op de router, maar op de modem.
Hieronder even schematisch de verbindingen:
Modem > 1 Router (voor ons netwerk)
2 Telefoon (voor, tja de telefoon dus)
Welnu, na het aanpassen van de router bleken de internetperikelen enigszins verminderd. Althans, eventjes…
Sinds de aanpassing aan de router is het alweer 10-maal voorgekomen dat de telefoon wegviel (de tijden en data hiervan zijn genoteerd, maar we houden het hier eventjes beknopt t.b.v. het overzicht.)
Al met al kunnen wij het ons nu wel zo’n beetje voorstellen dat het probleem bij de modem ligt, en niet bij de router nietwaar?
Er is ons al een nieuwe router aangeboden, tegen nieuwprijs uiteraard. Onze huidige modem is sinds 2005 in gebruik en valt qua leeftijd dus ook erg mee. Een nieuwe modem zou desalniettemin een heel logische keuze zijn.
Maar, wacht!! Wij hebben nog meer informatie om deze klacht mee op zijn kop te zetten. Want kijk, een vriend van ons heeft op dezelfde tijden hetzelfde probleem (ook Caiway-abonnee). Hij is enkel iets te laks om actie te ondernemen :P, (sorry makker)
In de maand november was het internet echt belachelijk slecht bereikbaar (bij navraag bleek dit ook voor onze vriend te gelden). Maar gelukkig weet onze goede provider het altijd beter! Het probleem ligt stelselmatig bij de klant en moet standaard aftikken om de problemen ‘opgelost’ te krijgen. Dit is de houding waar wij nu ondertussen wel aan gewend zijn, maar nu is de maat dus vol.
Caiway, regel het! Wij zijn het beu de gebeten hond te zijn en onze kop in het zand te steken!
Desired solution:
Klantenservice die daadwerkelijk op de klanten gericht is en niet op het afkloppen van hun centen.
Oh, en een nieuwe modem + een monteur om de problemen nu een keer wél aan te pakken en ons te laten zien wat er nodig is om stabiel internet te verkrijgen.