Complaint: mevr.

user-76557 on 27 December 2011 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Twee dagen voor kerst een brief van de sns bank met weer een verhoging van de variabele rente en let wel 4,55%.
Met de bank contact opgenomen maar niemand kon of wilde me uitleg geven .

Desired solution:

Goede uitleg en een markt gerelateerde rente en geen woekerrente. De sns wil toch niet vergeleken worden met een DSB ?

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Radem633, Hierbij reageren we op je klacht met betrekking tot de verhoging van de hypotheekrente. Ten eerste vinden we het altijd vervelend om de rente te verhogen. SNS Bank heeft bij haar variabele hypotheekrente geen 1-op-1 koppeling met het Euribor tarief. Het Euribor tarief is één van de elementen waar de uiteindelijke hypotheekrente op wordt gebaseerd. De verhoging van afgelopen week is het resultaat van het feit dat wij met hogere kosten worden geconfronteerd als gevolg van wijzigende regelgeving en kapitaaleisen. We hopen dat de opbouw van de hypotheekrente hierdoor is verduidelijkt. Met vriendelijke groet, Mariella SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Dit is geen antwoord op mijn klacht want als dit klopt wat er wordt gezegd door de bank dan verandert de regelgeving iedere week????? En waarom ging de rente in het begin op en af met de ecb? We zijn gewoon overgeleverd aan de grillen en grollen van deze bank heel eerlijk het zijn criminelen van de eerste orde.

Responded on 02 January 2012 at 08:12

Geen oplossing alleen een standaard verhaaltje waar je niks aan hebt.

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klant uitleg gegeven over de reden van de renteverhoging.

All complaints of