Complaint: Onklantvriendelijke na annulering

user-77220 on 30 December 2011 about Seetickets.nl in category Kaartenverkoop

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Helaas was mijn voorstelling afgelast en werd mij via een email vriendelijke verzocht even de klantenservice te bellen. Na een aantal keren proberen kwam ik er doorheen en werden mij twee alternatieven aangeboden. Naar de voorstelling op een ander tijdstip of terugstorten van het ticketgeld. Ik was al verontwaardigd dat ik alleen het ticketgeld retour zou krijgen, want voor twee kaartjes was ik al 8euro besprekings/reserveringskosten kwijt. Best een groot bedrag aangezien ik gewoon E-tickets zou krijgen.
Dat vond ik nogal zonde dus koos ik voor de optie om de voorstelling op een ander tijdstip te bezoeken dit zou dan ook in het DelaMar theater zijn, terwijl ik eigenlijk in eerste instantie in Aalsmeer had geboekt. Toen werd mij verteld dat het gewoon omgeboekt kon worden, er werd toen helemaal niets gezegd over eventueel bijkomende kosten. Dit heb ik toen laten doen, maar ontving daar maar geen bericht van dus heb ik nog een keer gebeld of het wel goed was gegaan. En dat werd mij toen aan de telefoon bevestigd.
Nu werd ik na een maand opgebeld dat ik een toeslag moest betalen omdat de kaartjes in Amsterdam duurder waren.
Nu was ik al helemaal verontwaardigd, kon dit dan niet meteen vermeld worden? Het lijkt er sterk op dat ze deze informatie gewoon express hebben achtergehouden en later eenvoudig het extra geld denken binnen te halen.
Je verliest als klant dus altijd geld, of je nou laat omboeken of wilt annuleren. Dat is toch compleet onredelijk, men schuift alle risico’s eenvoudig door naar de klant die moet er maar voor betalen. Waarom komt men niet gewoon zijn klanten netjes tegemoet? Een onderneming loopt nou eenmaal risico’s en moet daar zelf voor opdraaien én dus niet alles maar afschuiven op zijn klanten.

Desired solution:

Geen bijbetaling voor de voorstelling in Amsterdam of gewoon netjes al het geld terug storten inclusief de administratie en boekingskosten.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Seetickets.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Seetickets.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Seetickets.nl posted

Responded on 06 January 2012 at 15:21

Dit is geen oplossing. Ik heb dit zelf helemaal geregeld, ik ben zelf namelijk op internet gaan kijken waardoor het prijsverschil werd veroorzaakt. Toen kwam ik er achter dat dit theater met een weekend tarief werkt en ik ook automatisch eerste rangs kaartjes had, in het andere theater was geen sprake van verschillende rangen.
Om bijbetaling te voorkomen heb ik ongeboekt naar een doordeweekse dag en naar de tweede rang.
Maar dat heb ik wel zelf uit moeten zoeken.
De insteek was een gezellige zaterdagavond uit, nu na veel gedoe en tijd en extra reiskosten kan ik dan toch nog wel naar de voorstelling.
Waarom kon er niet in 1 telefoontje meteen duidelijk alle informatie worden gegeven en dat het direct netjes afgehandeld zou worden, in plaats van dat je een maand later nog eens wordt opgebeld en het dus nog steeds niet was geregeld. Daar zitten klanten niet op te wachten.

Seetickets.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

er is inmiddels een nieuwe reservering gemaakt voor een voorstelling zonder bijbetaling.

All complaints of