Complaint: geschil over SIM only contract

user-80071 on 15 January 2012 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb rond 20 september 2011 via de Youfone site een aanvraag gedaan voor een Youfone Sim only abonnement met nummer behoud en 9,95 euro overgemaakt voor verwerking. 2 Dagen later werd er telefonisch medegedeeld dat nummer behoud niet mogelijk was omdat het contract met de andere provider nagenoeg bijna was afgelopen en dat de SIM kaart verwerking 5 weken zou duren. Tijdens hetzelfde gesprek gaf ik aan dat ik geen 5 weken wilde wachten en dat ik geen contract wilde bij Youfone. Dit was geen probleem en ik hoefde geen actie te ondernemen echter de 9.95 was ik kwijt. Daar ging ik mee akkoord. Via een andere provider een SIM kaart binnen 24 uur verkregen.
5 Weken later werd er een SIM kaart per gewone post gestuurd. Deze SIM kaart is nooit in gebruik genomen omdat we geen contract met Youfone wilden. Na 5 weken kreeg ik een rekening van Youfone en heb vanaf die periode, begin december continu contact gezocht met Youfone om aan te geven dat de maandelijkse rekeningen onterecht zijn. Telefonisch is er destijds door callcenter Youfone medegedeeld dat we geen contract hebben zolang de SIM kaart niet geactiveerd zou worden. Ik ben misleid en heb nu in inmiddels 2 maal de maandelijkse rekening terug geboekt. Youfone geeft aan dat we het contract af kunnen kopen echter ik heb geen contract met hen.

Desired solution:

Ik verwacht dat Youfone handelt zoals destijds per telefoon aangegeven. Ze zeiden dat ik geen schriftelijke bevestiging hoefde te sturen voor het stoppen van een eventueel contract. Het sturen van maandelijkse rekeningen moeten stoppen.Ik heb namelijk geen contract met Youfone.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Responded on 20 January 2012 at 13:21

Er is geen oplossing, ik ben al een maand bezig met onderhandelen. De klacht is zeker niet opgelost.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Comment by poster of the complaint

12 years ago - De klacht is niet opgelost.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

opgepakt met de klant.

All complaints of