Complaint: Nooit geen facturen, herinneringen of aanmaningen ontvangen, alleen dagvaarding ?!?

user-80862 on 19 January 2012 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Voor de ortho behandeling van mijn zoon nog nooit geen factuur ontvangen dus ervanuit gaande dat deze direct naar de zorgverzekeraar wordt gestuurd. Totdat wij (ZONDER ENIGE FACTUUR / HERINNERING OF AANMANING hebben ontvangen) een dagvaarding ontvingen. Bij navraag bij onze verzekeraar VGZ blijkt dat zij ooit maar 1 factuur van Fa-med (wel rechtstreeks naar de zorgverzekeraar verstuurd dus ?!?) voor deze ortho hebben ontvangen.
Wij hebben inmiddels vorige week de rekening EN de extra kosten die het incassobureau met zich meebracht maar betaald. Er was geen contact te krijgen met Fa-med om onze facturen te krijgen vóór we de factuur (inclusief incassokosten) betaald hadden.

Bij het incassobureau kregen we de mededeling dat zij ‘ook maar hun werk doen’. We liepen dus met ons hoofd tegen de muur. We hebben de kosten dus vóórzover maar geslikt. Wij hebben echt de facturen, herinneringfacturen etc. niet ontvangen en zij zeggen dat ze het gestuurd hebben. Daarop heb ik hen gezegd dat er absoluut geen reden voor ons zou zijn om deze factuur niet te betalen, mits we deze ontvangen zouden hebben. Deze wordt immers vergoedt door de verzekeraar. Niets heeft geholpen en nu zijn wij hier de dupe van.

Het duurt wel 1 tot 1,5 weken om een kopie van de facturen te krijgen van Fa-med. Dan zou Fa-med de betaling ook verwerkt hebben. Fa-med en het incasso bureau Bosveld zitten nota-bene in één en hetzelfde pand! (Dit geeft mij wel enige bedenkingen..)

Desired solution:

Ik zou de extra kosten van de incasso procedure terug willen hebben en de facturen rechtstreeks via de ortho ontvangen. Dan weet ik zeker dat ik de factuur ontvang. Ik heb er geen vertrouwen in dat Fa-med ze ook echt verstuurd als ik zo de klachtenlijst lees. Ik kan dan zelf de declaratie bij de zorgverzekeraar aanbieden zonder extra kosten van een incassobureau op mijn nek te krijgen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Fa-Med B.V.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Fa-Med B.V.

Message from Fa-Med B.V.

11 years ago - We zien dat u enige tijd geleden een klacht heeft geplaatst. Helaas waren we toen niet in de gelegenheid om uw klacht te behandelen. Wij gaan er vanuit dat uw klacht niet meer actueel is en hebben deze afgesloten. Wanneer u toch nog graag contact met ons wilt opnemen, verzoeken wij u vriendelijk om aan ons door te geven wanneer we u kunnen bereiken. We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Famed.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik heb een mail dd 6 mei 2013 van u ontvangen dat u mijn klacht van 19 januari 2012 op 6 mei 2013 in behandeling is genomen, even later op 6 mei 2013 een mail met een link met de melding dat mijn niet meer actueel zou zijn en daarom afgesloten is. Maar er is nog nooit gereageerd op mijn klacht en die is ook nog steeds niet opgelost. Dus ik verzoek u om mijn klacht met de status “opgelost” weer in behandeling te nemen. Daar ik nimmer een antwoord/oplossing aangedragen heb gekregen. Met vriendelijke groet, Jeanette Boef

All complaints of