My complaint:
Voor de ortho behandeling van mijn zoon nog nooit geen factuur ontvangen dus ervanuit gaande dat deze direct naar de zorgverzekeraar wordt gestuurd. Totdat wij (ZONDER ENIGE FACTUUR / HERINNERING OF AANMANING hebben ontvangen) een dagvaarding ontvingen. Bij navraag bij onze verzekeraar VGZ blijkt dat zij ooit maar 1 factuur van Fa-med (wel rechtstreeks naar de zorgverzekeraar verstuurd dus ?!?) voor deze ortho hebben ontvangen.
Wij hebben inmiddels vorige week de rekening EN de extra kosten die het incassobureau met zich meebracht maar betaald. Er was geen contact te krijgen met Fa-med om onze facturen te krijgen vóór we de factuur (inclusief incassokosten) betaald hadden.
Bij het incassobureau kregen we de mededeling dat zij ‘ook maar hun werk doen’. We liepen dus met ons hoofd tegen de muur. We hebben de kosten dus vóórzover maar geslikt. Wij hebben echt de facturen, herinneringfacturen etc. niet ontvangen en zij zeggen dat ze het gestuurd hebben. Daarop heb ik hen gezegd dat er absoluut geen reden voor ons zou zijn om deze factuur niet te betalen, mits we deze ontvangen zouden hebben. Deze wordt immers vergoedt door de verzekeraar. Niets heeft geholpen en nu zijn wij hier de dupe van.
Het duurt wel 1 tot 1,5 weken om een kopie van de facturen te krijgen van Fa-med. Dan zou Fa-med de betaling ook verwerkt hebben. Fa-med en het incasso bureau Bosveld zitten nota-bene in één en hetzelfde pand! (Dit geeft mij wel enige bedenkingen..)
Desired solution:
Ik zou de extra kosten van de incasso procedure terug willen hebben en de facturen rechtstreeks via de ortho ontvangen. Dan weet ik zeker dat ik de factuur ontvang. Ik heb er geen vertrouwen in dat Fa-med ze ook echt verstuurd als ik zo de klachtenlijst lees. Ik kan dan zelf de declaratie bij de zorgverzekeraar aanbieden zonder extra kosten van een incassobureau op mijn nek te krijgen.