Complaint: Al 8 weken aan het wachten op glazvezelmodem van KPN

user-85531 on 15 February 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik koop een nieuw appartement en besluit glasvezel te nemen in plaatst van gewoon internet en tv, volgens KPN was dit ook beter en sneller en zou binnen no-time kunnen genieten van snel internet en glashelder beeld!

Week 1

Reggefiber (bedrijf dat glasvezel aanlegt) heeft glasvezel tot in mijn meterkast aangelegd. Volgens informatie van KPN zou ik de volgende week gebeld worden voor het maken van een afspraak om de glasvezelmodem te plaatsen.

Week 1

Na niets gehoord te hebben KNP glasvezel gebeld om zelf maar een afspraak in te plannen, ze hadden niets van Reggefiber gehoord en daarom niet gebeld. Was nog onbekend waarneer ze de glasvezelmodem zouden plaatsen maar ik zou binnenkort gebeld worden door de planning afdeling.

Week 3

Nog niets gehoord dus maar weer KPN gebeld, was nog geen planning gemaakt. Uitlegt dat ik zonder TV en Internet zit, TV maakt me niet zoveel uit maar heb internet ook voor mijn werk nodig. (mobiel internet op me telefoon voldeed niet meer). Na aandringen werd mijn verteld dat de planning afdeling nog niet bestond voor mijn regio en dat het nog zeker 3 weken zou duren. Ik voelde me dus redelijk voor de gek gehouden de eerste keer dat ik KPN belden en me werd verteld dat ik binnenkort gebeld zou worden. Ik heb toen gevraagd om glasvezel dan maar te laten zitten en mij maar “gewoon” internet aan te bieden, dit kan ten slotte snel geregeld zijn. Helaas zou dit ook precies 3 weken duren dus maakte geen verschil. Hier was ik dus begrijpelijk niet blij mee.

Week 4

UPC was straat met een of andere infobus dus ik vraag hoelang het duurt om normaal internet bij mij thuis te kunnen realiseren. Na wat controle qua locatie werdt mij verteld binnen 3 dagen. Ik zat dus erg in mijn maag met de 3 weken van KPN, ik dezelfde avond bellen om te vragen hoe ik mijn order kan annuleren. Helaas kon dit niet, kon het wel opzeggen, het contract zou dat in 2013 aflopen…. Ik was wederom niet blij, zit blijkbaar al aan iets vast wat niet eens geleverd kan worden. Dubbel betalen is voor mij geen optie dus helaas wederom wachten op internet. Tevens na gevraagd over de status en over 2 weken zou ik gebeld worden voor de afspraak en dan zou het allemaal snel geregeld zijn.

Week 6

Ik wederom contact opnemen met KPN gezien ik nog steeds niet gebeld ben, navraag gedaan en het was bij deze persoon nog onduidelijk! of de planning afdeling al bestond.
Maar hij zou het door geven aan de afdeling als die wel bestond en ik zou volgende week gebeld worden. Ik ben er ondertussen moe van.

Week 7

Gebeld er schijnt intussen een afdeling te bestaan maar verder niets bekend.
Week 8

Gebeld maar wederom niets bekend, het heeft dus totaal geen zin om hier over te bellen, de mensen aan de telefoon weten net zo min wat er gaat gebeuren als ik.

Het is dus afwachten tot dat KPN zin heeft glasvezelmodems aan te sluiten, wellicht zijn er nog niet genoeg mensen die een order hebben gedaan en wachten ze tot meer mensen zich aanmelden. Ondertussen is er blijkbaar geen noodzaak de mensen die wachten te informeren of de gang van zaken, ze kunnen toch al niet meer weg. Deze mensen in de tussentijd alternatieve aanbieden is blijkbaar te veel moeite (of te kostbaar).

Ik was in de veronderstelling dat KPN een goed bedrijf was die hun klant vriendelijk behandelen, nu heb ik daar mijn twijfels over aangezien blijkbaar niemand die ik aan de telefoon krijg mij kan helpen en alleen maar weken aan het lijntje wordt gehouden.

Desired solution:

Ik zou graag concrete informatie willen ontvangen over wanneer mijn modem geplaatst gaat worden, en weer wanneer ik op internet kan. Duurt dit lang door wat voorn reden dan ook dan wil ik zo snel mogelijk dat er voor een oplossing wordt gezocht.

All complaints of