My complaint:
Op 06-03-2010 hebben wij een televisie Salora type LCD 2241FHDVX WIT LCD 55 DVD gekocht bij de makro. Deze tv hebben wij in gebruik op onze slaapkamer en af en toe kijken we hier een film.
sinds enige weken weigerd de dvd speler het om de films te spelen, soms draaid die een half uur zonder problemen en stopt die er ineens mee, een andere keer doet de hele dvd speler het niet. Wij hebben meerdere originele dvd geprobeerd maar niet helpt.
Wij zijn terug geweest naar de Makro voor garantie, deze stelt dat er pas met ingang van 01-01-2012 2 jaar garantie op dit merk artikelen gegeven wordt. Dus weigeren ze om de reparatie onder garantie te verrichten.
Zoals wettelijk bepaald mag je van een tv met dvd speler verwachten dat deze een langere levensduur heeft dan de periode die deze nu gewerkt heeft. Dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom Salora vanaf 01-01-2012 wel 2 jaar garantie geeft. Helaas is de Makro niet bereid om de tv onder garantie te repareren.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Maar Makro wil hier geen gehoor aan geven
Desired solution:
Reparatie onder garantie.