Complaint: Compensatie vluchtvertraging 24 uur

user-86580 on 20 February 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Tijdens onze vlucht van Arke fly vlucht OR375 naar Bonaire op 4-2-2012 werd na 3 uur vliegen door de gezagvoerder omgeroepen dat er besloten is terug te keren naar Schiphol. Na 6 uur vliegen werden wij in de kou, zonder jas, naar een hotel vervoerd. Ongeveer 300 passagiers werden door minibusjes!! vervoerd. De volgende dag konden wij pas opnieuw inchecken. Toen bleek de door ons geboekte klasse niet meer beschikbaar en werden wij op comfort klasse geboekt. De medewerker bij de TUI balie verzekerde ons dat wij dezelfde service konden verwachten. Nou vergeet het maar. Nog geen extra glaasje water, het entertainment programma was alleen beschikbaar voor de mensen die gereserveerd hadden. Wanneer je premium vliegt zit deze er standaard bij en hoef je dus ook niet te reserveren!! De stewardes was echter niet om te praten. Kortom zeer slechte service, wij waren niet ingesteld op de comfort klasse en hadden dus geen extra eten of drinken of entertainment bij ons. Een verschrikkelijk begin van onze vakantie.

Desired solution:

Volgens de wetgeving hebben wij recht op 600 euro compensatie per persoon. De toeslag die wij hebben betaald voor Premium comfort willen wij terug alsmede een redelijke schadevergoeding voor het feit dat wij op een andere klasse geboekt werden en natuurlijk terugstorting van de 2x 11 euro voor stoelreservering.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Comment by poster of the complaint

12 years ago - De klacht is nog niet opgelost!! Wij hebben alleen een brief ontvangen dat de klacht in behandeling is genomen. Daarnaast is het uitermate triest dat Arke niet uit zichzelf contact opneemt om de door ons belaalde toeslag voor Premium comfort te crediteren. Wij hebben inmiddels de klachten gedeeld met andere reizigers op die vlucht en zullen zeker de media gaan inschakelen als dit niet naar behoren wordt opgelost.

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klant op 21 maart 2012 een schriftelijke reactie gestuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of