Complaint: teveel betalen aan incassokosten

user-87365 on 24 February 2012 about Incasso Unie in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een bedrag verzuimt te betalen aan mijn zorgverzekeraar. Het bedrag was €43,75. Ik heb op 7 februari na telefonisch overleg direct betaald met een extra bedrag van €15,- dus totaal €58,75. Op 10 februari een brief ontvangen van de Inkassounie met daarin de sommatie om binnen 8 dagen een bedrag van €133,13 aan hun over te maken zijnde €58,75 + €74,38 aan incasso en administratiekosten. Dit is een verhoging met 126%, hier heb ik bezwaar tegen gemaakt en hun gevraagd deze kosten te specificeren. Nou je komt van een koude kermis thuis, je wordt afgebekt, je krijgt geen reactie en ga zo maar door. Nu is op 23 februari jl. weer een brief van de Inkassounie op de mat gevallen. Er wordt letterlijk in geschreven “U krijgt tot volgende week vrijdag de tijd om te betalen, doet u dat niet dan wenden wij ons onmiddelijk tot de rechter” De gesprekken worden opgenomen, maar je krijgt de tijd niet om aan te geven dat je dit niet wilt.
Ik weet dat ik in gebreke ben gebleven maar dit soort exhorbitante verhogingen hoef je toch niet te accepteren

Desired solution:

Ja, wat voor oplossing wil ik, we hebben onze vordering aan de zorgverzekeraar voldaan, inclusief administratiekosten voordat de vordering van de Inkassounie op de deurmat lag. Ik heb telefonisch contact gehad met mijn zorgverzekeraar en die heeft mij aangegeven dat er wat hun betreft geen vordering meer open staat.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Incasso Unie

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Incasso Unie

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Incasso Unie posted

Incasso Unie

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Contact opgenomen met debiteur

All complaints of