Complaint: gevaarlijk rijgedrag bus 25 Doetichem richting station 10:42 bij bushalte: Gemeentehuis

user-88823 on 03 March 2012 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Samen met mijn neef fiets ik op de Terborgseweg in Doetinchem richting het OV station. Bij de halte Gemeentehuis staat een bus stil, als wij naderen verandert de situatie niet dus besluiten wij er langs heen te fietsen. Halverwege de bus begint de buschauffeur zachtjes gas te geven. Wij fietsen door om er langs te kunnen, omdat er naar onze mening geen andere optie was. Kijkend naar de buschauffeur zien we hem boos reageren naar ons toe. Omdat het een rare situatie was, wij deden ons inziens niks verkeerd, begonnen wij wat te lachen tegen elkaar. Terwijl wij verder fietsten zien we de bus langs ons rijden en de buschauffeur ons indringend aankijken, zeker bewust van onze positie op het fietspad. Bijna bij ons voorbij stuurt hij de bus naar rechts het fietspad op met de bedoeling ons af te snijden. Het was een gevaarlijke situatie omdat ik uit moest wijken en tegen mijn neef aanknalde met de fiets. We vielen gelukkig niet maar zijn wel erg geschrokken. Het gaat nogmaals over de Arriva bus nummer 25 richting ov station Doetinchem bij de bushalte Gemeentehuis om 10:42 uur.

Desired solution:

De buschauffeur moet aangesproken worden op dit gevaarlijke rijgedrag en inzien dat het heel anders had kunnen aflopen. Ik ga zelf een aantal keer per week met de bus en ben verder erg tevreden over Arriva.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arriva

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arriva

Arriva

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezen ervoor om uw reactie op te nemen in ons eigen Klantreactie registratiesysteem. Dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen. Alle geregistreerde reacties tezamen geven ons een goed overzicht op welke manier wij onze diensten en service voor reizigers kunnen verbeteren.

Wist u dat u uw reactie ook rechtstreeks bij ons kunt achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op ? Wij wensen u nog een Goede Reis!

All complaints of