Complaint: Boete Groningen Europapark-Winschoten

user-97340 on 17 April 2012 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste Arriva,
Vandaag, 17 april, ben ik om 06.20 opgestapt op het station Groningen Euroborg. Helaas is het niet mogelijk om op dit station je OV op te laden, vandaar dat ik een kaartje kocht. Omdat ik een weekend OV heb, kocht ik een retourtje met 40% korting. Ik reis vrijwel nooit door de week, nu moest het wel ivm stage. En na op internet te hebben gekeken, ging ik ervan uit dat ik echt goed bezig was met een 40% kortingskaartje. Vervolgens wordt ik gecontroleerd en blijkt het niet goed te zijn, ik krijg weinig de mogelijkheid om mijn verhaal te vertellen. De conducteur geeft mij een boete van ong. 40 euro (voor een ritje van 5,90 euro) en verteld vervolgens dat ik wel een klacht in kan dienen, aangezien er geen oplaadpunt is bij Groningen Europapark. Want als ik in had kunnen checken, had het apparaat het automatisch verrekend en had zich dit probleem niet voorgedaan.
Naar mijn inziens zijn boetes voor mensen die met opzet niet (genoeg) betalen voor de trein, maar niet voor mensen die sochtends ergens op tijd proberen te komen en vervolgens worden verhinderd door een oplaadpunt dat het niet doet.
Met vriendelijke groet,
een ontevreden reizigster

Desired solution:

Een normale omgang met reizigers en daarbij verwacht ik niet een boete te krijgen, omdat ik hier niet van op de hoogte was(het feit dat je voor 9.00 uur niet met korting mag reizen en dat je bij Groningen Europapark geen tegoed op je OV kan zetten).
Tenslotte heb ik een kaartje gekocht en mijn best gedaan om 'wit' te reizen. Het ging om een verschil van 1,40 euro en dat terwijl ik nog voorstelde om op het volgende station op te laden en opnieuw in te checken. Dan zou ik alsnog duurder uit zijn, maar geen 40 euro.
Ik snap echt niet dat dit op zo'n manier moet gaan.
Bovendien zijn de kosten voor de reis er ook nog bovenop gerekend (35,00 +5,90), terwijl ik wel een kaartje had gekocht.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arriva

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arriva

Arriva

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezen ervoor om uw reactie op te nemen in ons eigen Klantreactie registratiesysteem. Dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen. Alle geregistreerde reacties tezamen geven ons een goed overzicht op welke manier wij onze diensten en service voor reizigers kunnen verbeteren.

Wist u dat u uw reactie ook rechtstreeks bij ons kunt achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op ? Wij wensen u nog een Goede Reis!

All complaints of