Complaint: Nat. Spaarfonds geeft het aantal schadevrije jaren maar niet door aan Roy Data

user-97873 on 19 April 2012 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Per 4-2-2012 is mijn autoverzekering (polis 800704566) beeindigd. Op 6-2-12 brief ontvangen dat mijn schadevrije jaren (14 per 1-1-2013) vastgelegd zijn in Roy Data. Echter mijn nieuwe verzekeraar meldt op 26-3-2012 dat dit niet gebeurd is. Na tel. contact met Nat. Spaarfonds afgesproken dat binnen 1 week de correctie zou zijn uitgevoerd. Echter 17-4-2012 weer bericht van mijn nieuwe verzekeraar dat schadevrije jaren op 0 gesteld worden omdat Nat. Spaarfonds nog altijd niet gecorrigeerd heeft. Dit resulteert bij mij in een directe premieverhoging voor twee auto’s van 75 euro per maand. Daarnaast nog altijd geen bevestiging ontvangen over het aantal schadevrije jaren vastgelegd op mijn tweede gezinsauto die eerder opgezegd is en waar ook de nodige discussie is geweest over het aantal schadevrije jaren omdat ik in het laaste verzekeringsjaar één schade gereden heb met no-claim beschermer. (polis 800737351) Toch wilde men 3 jaren aftrekken hiervoor. (naar -2) Hierdoor zou auto onverzekerbaar worden. Na veel overleg is dit op 0 jaren gesteld i.p.v. 1. Echter royementsverklaring en/of schriftelijk bewijs nooit ontvangen.
Persoonlijke noot:
Waardeloze klantbenadering door deze verzekeraar. Lijkt allemaal goed geregeld te worden aan de telefoon maar niets is minder waar. Jammer dat zelfs de simpelste en reguliere handeling voor deze verzekeraar schijnbaar zeer moeilijk is.
Polisvoorwaarden zijn voor de klant helder, maar verzekeraar geeft achteraf eigen inhoud aan de voorwaarden.
Mensen, gewoon niet doen!

Update 20-4-12
Gebeld met Nat. Spaarfonds. Zij geven aan al op 23-3-2012 handmatig gewijzigd te hebben in Roy Data.
Toch om royementsverklaringen verzocht.
Gelijk contact opgenomen met nieuwe verzekeraar en blijkt inderdaad in Roy Data nu te kloppen waardoor mijn schadevrije jaren weer juist zijn.

Totdat def. bevestiging in bus is blijft klacht nog open.

Desired solution:

- Binnen één dag na vandaag tel. contact door Nat. Spaarfonds met mij.
- Binnen één dag na vandaag aanpassing van het aantal schadevrije jaren in Roy Data op beide oude verzekeringen. (vooraf wel afstemming)
- Binnen één dag na vandaag toezending van twee duidelijke en echte royementsverklaringen met de juiste info per auto. Per mail en per post.
- Binnen één dag na vandaag contact door Nat. Spaarfonds met mijn nieuwe verzekeraar om het probleem ook daar op te lossen.
- Binnen één week na vandaag vergoeding van alle verschuldige hogere premie die ik nu moet betalen totdat dit opgelost is + afdekking mogelijke andere risico\'s. (geldt voor beide wagens i.v.m. tweede gezinsautoregeling.)
- Vergoeding van alle gemaakte telefoonkosten zou ook gepast zijn.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Nationaal Spaarfonds

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Nationaal Spaarfonds

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Nationaal Spaarfonds posted

Nationaal Spaarfonds

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

schadevrije jaren zijn in RoyData gezet

All complaints of