Complaint: Klacht niet juiste antwoord KPN op mijn klacht

user-98122 on 22 April 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

 

Geachte heer

Aangezien u maar volhardt in uw standpunt en verder niets wilt uitzoeken, ga ik mij tot de Consumentenbond en andere organisties wenden.
En dan zal alles zéér zeker vermeldt gaan worden.

Met vriendelijke groet,

Michiel Ulbrich
Verzonden: maandag 16 april 2012 14:47
Aan: michiel.ulbrich@telfort.nl
Onderwerp: RE: 132 080 722

Geachte heer,

Wij kunnen de WIFI verbindingen niet zien.
Maar wij weten zeker dat u gebruikt gemaakt heeft van het mobiele netwerk (dit kunnen wij wel zien)
Zie specificatie

Vandaar dat de nota ook correct is en betaald moet worden
Verder heeft u natuurlijk het recht om u te wenden tot de consumentbond of andere organisaties.

Vrgr
KPN

________________________________________
Van: Michiel Ulbrich [mailto:michiel.ulbrich@telfort.nl] Verzonden: maandag 16 april 2012 14:34

Ik zal u dan nogmaals mijn email van 12/04/12 toesturen.

Met vriendelijke groet,
Michiel Ulbrich

________________________________________

Van: Michiel Ulbrich [mailto:michiel.ulbrich@telfort.nl] Verzonden: donderdag 12 april 2012 10:48

Onderwerp: RE: 132 080 722

Geachte heer

Dus u gaat er zo maar van uit dat ik een verbinding maak, zonder dat u weet dat het Wifi of roaming is?
Uw partner o.a E-Plus in D is eigendom van KPN en hiervan krijgt u de gegevens – deze zal zeker ook mijn provider zijn geweest!
Ik kan, zoals ik u al eerder heb geschreven de nota’s van de hotels en restaurants overleggen, want op de restaurant rekening staan ook tijden vermeldt dat ik aanwezig was en ook tijdens deze periode gebruik heb gemaakt van de daar aanwezige WIFI.
Natuurlijk heb ik geen nota’s of bewijzen van de connectie’s, die heeft u alleen, want u hebt de kosten gefactureerd.
Indien ik niet een voor mij goed antwoord krijg, zal ik mij richten tot de Consumentenbond en andere organisaties.
In afwachting van uw reactie, verblijf ik

Met vriendelijke groet,

Michiel Ulbrich
Ulbrich Kunststofschuimen
Braziliëlaan 6
2051 LT Overveen
Tel: 023-527 90 63

________________________________________
Van:
Verzonden: maandag 16 april 2012 12:50
Aan: michiel.ulbrich@telfort.nl
Onderwerp: FW: 132 080 722

Geachte,

Nog steeds geen bewijzen van u ontvangen betreffende WIFI tijden.
Graag opsturen

Alvast bedankt,

Vrgr

 

________________________________________
Van:
Verzonden: woensdag 11 april 2012 9:08
Aan: ‘Michiel Ulbrich’
Onderwerp: RE: 132 080 722
Geachte heer,

Wij kunnen de WIFI verbindingen niet zien omdat dit niet via het mobiele netwerk van KPN gaat.
Aangezien u aangeeft deze bewijzen wel in bezit te hebben vraag ik
u deze naar mij te mailen.

Alvast bedankt

Vrgr

 

________________________________________
Van: Michiel Ulbrich [mailto:michiel.ulbrich@telfort.nl] Verzonden: dinsdag 10 april 2012 17:17
Aan:
Onderwerp: FW: 132 080 722
Geachte heer

Ik weet niet hoe u kunt antwoorden op mijn oude – privé – email adres, maar goed dat zal wel een intern foutje zijn!!
Ik heb toch duidelijk van mijn huidige zakelijke adres michiel.ulbrich@telfort.nl een reactie en vraag gestuurd!!
Ik heb u geschreven dat ik kan aantonen dat ik op de tijden van connectie in hotels en restaurants ben geweest, waar ik gebruik heb gemaakt van Wifi en de verbindingstijden heeft u zelf aan mij gemaild, want die verschijnen op de factuur.
Uw technische dienst kan ook zien wanneer ik waar, op welke plaats en locatie aanwezig was.
Mijn bewijs is over te leggen met de nota’s.
U kunt ook zien dat mijn knop “gegevensverbinding” niet aan heeft gestaan!! Zodat ik niet via de “reguliere” verbonden ben geweest met het internet.

In afwachting van uw reactie, verblijven wij

Met vriendelijke groet,

Michiel Ulbrich

Ulbrich Kunststofschuimen
Braziliëlaan 6
NL 2051 LT Overveen
Tel : + 31 23 527 90 63
Fax: + 31 23 527 90 65
Mail: michiel.ulbrich@telfort.nl
Site: www.polyformes.co.uk
Site: www.pspukltd.com

________________________________________

Verzonden: dinsdag 10 april 2012 15:21
Aan: ‘Michiel Ulbrich’
Onderwerp: FW: 132 080 722
Verzonden: dinsdag 10 april 2012 12:26
Aan: ulbrich@telfort.nl
Onderwerp: 132 080 722

Geachte heer,

U simkaart (33749340) heeft contact gehad met het mobiele data netwerk hierdoor zijn de kosten ontstaan.
De technische dienst heeft er ook nog eens nagekeken en bevestigd dit.

Verder geeft u aan op de betreffende tijden verbinding met WIFI te hebben gehad en dat u
dit kunt aantonen. Graag bewijs van verbindingstijden WIFI naar mij mailen.

Alvast bedankt,

Vrgr

 

===========

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van diverse emails naar GMA, het onbevredigende antwoord van de heer , zie hieronder, evenals een niet al te plezierige reactie van wederom een medewerker van de KPN die ik gisteren via 1200 Klantendienst gesproken heb, is mijn gevoel nog sterker geworden dat er te eenvoudig wordt gezegd dat zoals er gefactureerd is, nu eenmaal zo is.

Het lijkt wel alsof KPN zich probeert in te dekken voor deze kosten!

Mijn klacht gaat over het feit dat ik al jaren in Duitsland zaken doe en nu plotseling wordt geconfronteerd met de kosten van € 48,34 extra op mijn factuur 47.

Ik kan u verzekeren dat ik altijd bij het overschrijden van een grens mijn verbinding met het Internet uitzet.

Als ik in een hotel/restaurant of bij een bedrijf kom en hier via Wifi kan inloggen, dan gebeurt er nooit wat.

Ik ben de laatste keer wederom in Duitsland geweest en heb bij verschillende hotels en restaurants ingelogd zonder uiteraard de verbinding aan te zetten.

U kunt ook zien dat ik gedurende deze dagen op bepaalde uren heb ingelogd en hiervan kan ik met restaurant of hotel bonnen aantonen dat ik op deze tijden daar aanwezig was en gebruik heb gemaakt van hun Wifi.

Buiten deze bezoeken dus niet en anders zouden de emails e.d. ook tijdens mijn reis naar mij zijn toegestuurd, wat niet het geval is.

U begrijpt dat ik de reactie van de heer en uw medewerkers heel kort door de bocht vind en verwacht van u een aanpassing van de factuur.

In afwachting van uw reactie, verblijven wij

Met vriendelijke groet,

Michiel Ulbrich

Ulbrich Kunststofschuimen

Braziliëlaan 6

2051 LT Overveen

Tel. 023 527 90 63

Van: Michiel Ulbrich [mailto:michiel.ulbrich@telfort.nl] Verzonden: dinsdag 27 maart 2012 9:19
Aan: ‘
Onderwerp: FW: Dataverbruik buitenland

Geachte heer

Heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag gekregen, behalve dat mij een copie van mijn factuur is gestuurd, maar die kan ik ook zelf bekijken.

Echter de specificatie van DULA Portalmmm wil ik hebben, want zo is het wel erg eenvoudig om het gebruik te factureren met enkel deze omschrijving.

Zoals al eerder duidelijk gemaakt, heb ik iedere keer via de WIFI van een hotel of restaurant gebruik gemaakt van internet.

In afwachting van uw reactie, verblijven ij

Met vriendelijke groet,

Michiel Ulbrich

________________________________

Van: Michiel Ulbrich [mailto:michiel.ulbrich@telfort.nl] Verzonden: vrijdag 16 maart 2012 21:29
Aan:
Onderwerp: RE: Dataverbruik buitenland

Geachte heer

Dank voor uw mail.

Ben toch een beetje verbaasd dat u niet kunt zien met wie ik gebeld heb!

Maar goed het zal dan wel zo zijn.

Uw opmerking dat er kosten zijn met een Wi-Fi netwerk raakt kant nog wal.

Als ik een Wi-Fi netwerk gebruik van b.v. een hotel is dat kostenloos zoals u weet, anders zou je het niet gebruiken en heeft niets te maken met b.v. een Hotspot, want dan verschijnt er meteen een signaal of men een tegoed wil kopen voor een gebruik van zoveel Mb en weet men ook wat de kosten zijn.

De kosten die aan u in rekening zijn gebracht zou ik dan ook gespecificeerd willen zien van de buitenlandse provider, want uw antwoord is wat kort door de bocht.

In afwachting van uw reactie, verblijven wij

Met vriendelijke groet,

Michiel Ulbrich

________________________________

Van:
Verzonden: vrijdag 16 maart 2012 9:18
Aan: michiel.ulbrich@telfort.nl
Onderwerp: Dataverbruik buitenland

Geachte heer Ulbrich,

Het is vervelend dat u in uw beleving niet correct door een medewerkster van KPN bent geholpen.

Wie dit geweest is kunnen wij niet nagaan, ook kunt u er niet van uitgaan dat dit gesprek is opgenomen.

Als u verbinding maakt met het WI-Fi netwerk dan zullen deze verbindingen en kosten, niet op een factuur

zichtbaar zijn en kunt u ook op uw toestel zien of er inderdaad met het Wi-Fi netwerk contact is.

De kosten die u dan ook in rekening zijn gebracht op factuur 47 zijn dan ook terecht in rekening

gebracht.

Vertrouwend erop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

 

Bedrijfsrelaties KPN Mobile

KPN Mobiel

Klantenreakties ZM

Postbus 13500

9700 EG Groningen

E-mail: bedrijfsrelaties.kpn.mobile@kpn.com

Website: www.kpn.com

Telefoon: 1200 of 06-12001200

Desired solution:

Indien KPN mij de helft van de € 50 excl BTW terugbetaald.

All complaints of