Complaint: niet kunnen pinnen en geen geld kunnen opnemen

user-99252 on 26 April 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

er zijn door de sns fouten gemaakt bij wijziging tenaamstelling van mijn rekening waardoor ik in de winkel en bij de geldautomaat niet meer kon pinnen. Ik moest op dat moment enkele grote aankopen doen en er stond ruim 12.000 euro op mijn betaalrekening. toen ik bij het kantoor ging vragen hoe dat kon erkende de medewerker dat ze fouten gemaakt hadden en mijn pas per ongeluk was ingetrokken. ik kon nog wel geld overmaken met mijn digipas maar het is nogal lastig om bij bijv de jumbo bij het afrekenen om een acceptgiro te vragen.
Het zou ruim een week duren voordat ik weer over mijn geld zou kunnen beschikken. de medewerker vertelde mij dat het het beste was dat ik geld naar een kennis zou overmaken en dat die kennis voor mij naar zijn bank zou gaan om te pinnen en mij het geld dat te geven. aangezien het om veel geld ging zou dat voor diegene betekenen dat hij een dag of 10 achter elkaar elke dag voor mij zou moeten gaan pinnen. aangezien ik toch in het kantoor van de sns was leek het mij beter dat ik ter plekke geld naar zijn rekening over ging maken en dat hij dan direkt het geld zou opnemen bij de geld automaat. maar dat kon natuurlijk niet. hoewel de sns de fout had gemaakt hadden ze geen zin om het op te lossen. Ik moest gewoon wegwezen en hij zou wel een klacht voor me indienen en dat was het dan. toen ik hem vroeg om zijn leidinggevende te spreken zei hij dat dat niet nodig was omdat die hetzelfde zou zeggen dan hem. toen ik toch aandrong om iemand anders te spreken omdat ik niet tevreden was zei hij dat dat niet ging gebeuren. vervolgens heb ik hem meegedeeld dat ik niet eerder wegging totdat ik mijn geld had. na een lange discussie heeft de medewerker de politie gebeld en ben ik gearresteerd wegens lokaalvredebreuk. Vervolgens heb ik een klacht ingediend op de site van de sns maar hoewel ze zeggen dat ze elke klacht binnen 4 weken afwikkelen heb ik na ruim 2 maand nog niks gehoord. wel heb ik een brief gekregen dat ik ze niet meer mocht bellen en dat mij de toegang tot alle sns kantoren werd ontzegd. en ik moest binnen 2 maanden al mijn rekening opzeggen. Al met al een fijne bank dus en ze hebben klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Dat ze er meer zijn voor de de klant dan voor zichzelf zoals de bank het in reclames zou mooi doet voorkomen heb ik helaas niet kunnen ontdekken.

Desired solution:

U mag er zelf over de oplossing nadenken

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Bert64, Bij het verwijderen van de mederekeninghouder van je rekening is door een technische fout ook je pinpas uit het systeem verwijderd. Dit is natuurlijk erg lastig en niet de bedoeling. Je bent naar de SNS Winkel gegaan om aan te geven dat je pinpas het niet meer deed. Onze collega heeft een nieuwe pinpas voor je aangevraagd. Een nieuwe pinpas ontvang je binnen 5 werkdagen na aanvraag. Het was in de tussentijd niet mogelijk om betalingen te doen met je pinpas. Je had nog wel een digipas. Onze collega heeft je uitgelegd dat de beste optie zou zijn om een bedrag over te maken met je digipas naar een andere rekening van jezelf of een bekende. Op die manier zou je toch contant geld kunnen opnemen omdat het niet mogelijk is om contant geld op te nemen aan de balie van een SNS Winkel. Sinds 2009 hebben onze SNS Winkels geen kasfunctie meer. Dit houdt in dat er geen contant geld aanwezig is. Onze klanten maakten nauwelijks gebruik van deze functie en het bracht wel veiligheidsrisico's en hoge kosten met zich mee. Daarom hebben we besloten om deze functie af te schaffen. De tussenkomst van een leidinggevende had de situatie niet kunnen veranderen. Deze had enkel een bemiddelende rol kunnen spelen. We hebben begrepen dat je de volgende dag terug bent gegaan naar de betreffende SNS Winkel en niet meer weg wilde gaan tot je je geld zou hebben. Mijn collega had geen mogelijkheid om aan je verzoek te voldoen. De situatie is vervolgens uit de hand gelopen en je wilde de SNS Winkel niet meer verlaten waarop mijn collega de politie gebeld heeft. De situatie is verder geëscaleerd en je bent gearresteerd. Er is vervolgens besloten dat het beter is dat je een andere financiële instelling vindt. Hier heb je een aangetekende brief over ontvangen. Dit is ook de reden dat je klacht niet meer in behandeling is genomen. We zijn van mening dat dit een uiterst vervelende situatie is voor beide partijen. De beslissing om je producten over te zetten naar een andere fincanciële instelling lijkt ons in deze situatie dan ook gepast. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

All complaints of