Complaint: NL Energie brief betalingsrisico

user-96394 on 27 April 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben afgelopen dinsdag 24.04.2012 middels een groepsveiling ons ingeschreven als nieuwe klant bij NL Energie.
Wat schetst onze verbazing toen wij vandaag 27.04.2012 een schrijven kregen van eerdergenoemd bedrijf, dat er bij ons een verhoogd betalings- risico aanwezig zou zijn, en of wij als wij klant wilden worden even €180,00 (zijnde een waarborgsom) wilde storten. Dit betalingsrisico was i.o.v. NL Energie onderzocht door EDR Credit services. Met stomme verbazing hebben wij EDR gebeld waar men deze gegevens op baseerden; het antwoord was of u heeft een enorme betalingsachterstand aangaande rekeningen, of uw buurt komt niet zo goed uit de bus.
Wij waren met stomheid geslagen, ten eerste hebben wij nergens geen betalingsachterstand, sterker wij staan zelfs nooit debet, onze buurt is er een om door een ringetje halen en de bewoners voor zover wij weten ook.
Wij wonen al 30 jaar in deze fijne buurt met idem bewoners, en wat er achter hun deuren gebeurd, ook met betalingsachterstanden, daar hebben wij geen boodschap aan.
Wat een discriminatie van NL Energie en EDR, ik ga deze klacht dan ook zeker aankaarten bij Nationale Ombudsman, want uit eerdere klachten en op diverse fora blijkt dat er meer mensen gedupeerd zijn door NL Energie en EDR. De arrogantie van deze 2 bedrijven spant de kroon. Wij hebben direct gebruik gemaakt van onze herroepingsplicht om dit flauwekul contract direct ongedaan te maken, wie wil er überhaupt nog klant worden bij dit walgelijke zooitje.
Nog 2 maal een telefoontje gepleegd of men dit echt meende bij NL Energie, het enige antwoord is dit klopt, daar kunnen wij niets meer aan doen. Maar ondertussen, dit wordt je wel even in de schoenen geschoven. Het antwoord van EDR was dat als wij een herziening van dit onzin verhaal wilden, maar een brief moesten sturen aan EDR zodat ze onze zaak nog eens opnieuw konden bekijken.
Wij zijn zeer benieuwd of de Nationale Ombudsman ons verhaal steunt en tevens hebben wij deze klacht ook doorgestuurd aan Tros Radar, en de Consumentenbond. Wij overwegen tevens om onze rechtsbijstandsverzekering in kennis te stellen wegens smaad.

Desired solution:

Dat deze 2 onkundige en niet klantvriendelijke bedrijven per direct worden aangepakt.
Tevens roepen wij alle mensen op die een soortgelijk schrijven hebben gehad om te reageren.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Geen oplossing !!!

Message from NLE

11 years ago - Geachte heer/mevrouw, Wij verwijzen u naar onze eerdere reactie op 8 februari 2013. Wij adviseren u hierin uw klacht kenbaar te maken bij EDR Credit services en eventueel ook een herbeoordeling aan te vragen aan de hand van uw persoonlijke inkomensgegevens. EDR Credit Services kijkt dan alleen naar uw persoonlijke situatie. Wellicht dat u zich dan opnieuw kunt aanmelden voor een energiecontract. Met vriendelijke groet, Team Klachtafhandeling Klantenservice NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.
Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen?                                             
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nederlandenergie.nl
Met vriendelijke groet,
Team Klachtafhandeling
Klantenservice NLE

All complaints of