Complaint: tandartsvergoeding

user-101669 on 08 May 2012 about Zilveren Kruis in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vorig jaar zijn wij overgestapt naar Zilveren Kruis Achmea voor zowel onze zorgverzekering als de tandarts. De reden van deze overstap was het feit dat de toenmalige verzekeraar 80% van de tandartskosten ging vergoeden en wij “geen gedoe” wilden, dus op zoek zijn gegaan naar een verzeraar die wel 100% zou vergoeden. Via de werkgever kregen we een mooi aanbod én 100% vergoeding voor de tandarts. Nu blijkt echter dat de tandarts niet volledig wordt vergoed. Zilveren Kruis hanteert namelijk een gemiddeld tarief. Onze tandarts is kennelijk duur en we moeten dus bijbetalen. En niet alleen voor dure behandelingen (die we overigens niet hebben ondergaan), maar ook voor simpele controles (zelfs voor die van de kinderen, hiervoor weliswaar minder, maar ook hier bijbetalen). Dit was nou net niet onze bedoeling. Eind vorig jaar werd er iedere keer gespeculeerd dat de tarieven voor tandartsen duurder zouden worden, dus hebben we een goed polis afgesloten om dit te dekken. Hier betalen we maandelijks een fors bedrag voor. En toch moeten we bijbetalen. Toen we de pois afsloten hebben we keurig de voorwaarden gekregen, maar nergens staat dat er alleen 100% vergoed wordt wanneer het niet duurder is dan het tarief dat Zilveren Kruis betaalt. Ook is dan het advies dat je dan maar een andere tandarts moet zoeken die door Zilveren Kruis is gecontracteerd, maar de dichtsbijzijnde is ver buiten onze stad, wat weer tijd en geld kost en je verandert niet zomaar na jaren van tandarts. Vreemd is het dat je je als klant wel aan de voorwaarden moet houden maar een verzekeraar kennelijk niet.

Desired solution:

100 % vergoeding zoals in de polis is aangegeven

All complaints of