Complaint: Trage afhandeling afkoop beleggingsverzekering

user-103736 on 17 May 2012 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds 1 november 1995 hebben wij een beleggingsverzekering bij Nationaal Spaarfonds, met inleg van €34,03 (Fl 75-,), looptijd 20 jaar (inschrijfnummer 4019685). Het product is toen, net zoals bij vele andere mensen, “verkocht’ als een geweldig SPAARproduct voor later. Inmiddels weten we dat het gewoon een woekerpolis is…..een product waarbij alleen maar verlies voor de consument mogelijk is.
Gezien de alsmaar dalende koersen besloten wij begin dit jaar de polis af te kopen. Na 16 jaar “sparen” hadden we €6532 ingelegd. Het saldo op 01/01/12 was slechts €4727,21.
Op 15/03/12 hebben we een brief verstuurd m.b.t. opzeggen/afkoop. Op 4 april werden we gebeld door iemand van klantenservice of wellicht van andere afdeling, want deze man begon direct op enigszins overbluffende en agressieve wijze aan te geven dat het zonde was om te stoppen, dat we er nog maar over na moesten denken, etc en als we het zeker wisten maar terug te moeten bellen. Ietwat verbluft werd het gesprek beëindigd. Helaas hebben we de naam van de man niet goed kunnen verstaan, anders hadden we hem hier zeker vermeld. Een week later hebben we opnieuw gebeld en nogmaals aangegeven de beleggingsverzekering te willen afkopen. Twee dagen later werden we weer gebeld of we het wel zeker wisten.
Dat was op vrijdag 13 april en helaas konden we zelf toen pas weer na het weekend op maandag terugbellen. En zo …had de firma delta Lloyd/ Spaarfonds weer enkele dagen gewonnen.
Tijdens het nieuwe telefoongesprek duidelijk aangegeven toch echt de verzekering af te willen kopen. Deze keer kregen we te horen dat we opzegpapieren toegezonden zouden krijgen binnen 2-3 weken????. Uiteindelijk ontvingen wij de papieren in de week van 24 april, maar konden wij ze, i.v.m. midweek vakantie, niet eerder invullend dan 28 april. Toen direct op de post gedaan. Alleen dat was uiteraard weer in een weekend en Koninginnedag erachteraan. Overigens stond op het overzicht/opgave afkoopwaarde vermeld:
Waarde beleggingen per afkoopdatum 01.05.2012: €5223,53 en daarnaast een bedrag van €510,39 als tegemoetkoming kosten.
In totaal zouden we dan in 16 jaar €797,92 verlies hebben.
Maar, helaas is dit blijkbaar nog steeds niet het bedrag dat wij uitgekeerd krijgen. Onderaan de brief stond nl het volgende vermeld: ” De verkoop van uw aandelen geschiedt op de 1e werkdag van de maand NA ontvangst van de gevraagde stukken.” En dit is nu precies waarom wij het helemaal hebben gehad met het uitzuigende karakter van Nationaal Spaarfonds, Delta Lloyd en alles en iedereen die ermee te maken hebben. Het enige doel is om net zolang te rekken, totdat de koersen verder gaan dalen en dan wel uit te willen betalen, zodat het ze minder kost. Schandalig!!!!

Desired solution:

De koersen zijn vanaf maart tot en met nu (17/5) wederom gedaald: koers Delta Lloyd Investment Fund 17/05 € 6,00
Wij zijn tevreden wanneer bij het afkopen van de beleggingsverzekering de koers van 01/04/2012 € 6,27 wordt aangehouden. Ook dan hebben wij nog niet eens onze inleg terug, maar blijft de schade beperkter.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Nationaal Spaarfonds

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Nationaal Spaarfonds

Nationaal Spaarfonds

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Er is telefonisch contact opgenomen. We hebben de klant een voorstel gedaan. Waarde is inmiddels overgemaakt naar de klant.
Klant is tevreden met de oplossing.

All complaints of