Complaint: famed stuurt ten onrechte incassoberichten.

user-104050 on 20 May 2012 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In januari 2012 ben ik bij de tandarts geweest. De rekening wordt doorgaans door famed doorgestuurd naar mijn verzekering, zo ook deze keer. Helaas gaat er wat mis in de communicatie tussen famed en Aevitae, mijn verzekering, want famed zou wverkeerde codes hebben gebruikt.De volledige rekening wordt bij mij neergelegd. Deze rekening, een bedrag van 255 euro, dien ik zelf te betalen en kan ik indienen bij de verzekering.
Aangezien het nogal tijd kost om de declaratie verzilverd te krijgen en ik, met een minimum uitkering niet direct 255 euro uit mijn mouw weet te schudden,.heb ik famed gebeld net de vraag of ze coulant konden zijn met de incasso termijn. Dit was geen probleem, want ik zou eerst 2 herinneringen krijgen, en mocht ik onverhoopt nog steeds geen geld van de verzekering binnen hebben, dan kon ik even bellen.
Gelukkig kreeg ik na de 1w te hebben ontvangen, het verzekeringsgeld binnen en heb de rekening aan famed voldaan. Dat dacht ik in ieder geval. Tot mijn schrik kreeg ik een aanmaning van famed waarin staat dat ik 30 euro te weing heb betaald en dat dit bedrag verhoogd wordt met 37 euro!. Niks geen 2w herinnering, laagstaand een berichtje dat ik me in vergist heb en 30 euro tekort heb betaald.
Een telefoontje naar famed leverde niets op. Dat zij de verkeerde codes naar mijn verzekering hebben gestuurd en dat zij slechts 1 herinnering hebben gestuurd, doet niet ter zake. Famed mag zich vergissen, de klant zeer zeker niet! Daarnaast wordt door de de medewerkers van de helpdesk absoluut geen moeite gedaan om de klacht serieus te nemen. Het is rondweg schandalig hoe de klant te woord wordt gestaan. In ieder geval is het laatste woord nog niet gesproken hierover.

Desired solution:

De oplossing zou in ieder geval kunnen zijn dat famed de fout ook eens bij zichzelf zou zoeken en niet direct ervan zou uitgaan dat de klant fout zit. Daarnaast zou de administratie in geval van een communicatiestoornis tussen famed en de verzekeringmaatschappij de klant wat langer de tijd gunnen om te betalen.
Daarnaast had famed in alle redelijkheid kunnen zien dat het te betalen bedrag niet geheel is betaald door een typefout alvorens direct een boete op te leggen.

All complaints of