Complaint: Redcoon wil camera niet aannemen ter reparatie

user-104402 on 21 May 2012 about Redcoon Benelux in category Internetshops - Algemeen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een camera die al een tijd niet deugt. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals het plaatsen van een andere batterij en sd-kaart. Nu wil ik Redcoon de camera ter reparatie aanbieden, maar Redcoon weigert om het toestel aan te nemen en door te sturen voor reparatie.

Desired solution:

Ik zou er genoegen mee nemen als Redcoon het aparaat aanneemt en zelf doorstuurt ter reparatie. Mijn geld teruggeven of een nieuwe camera zou eveneens een oplossing zijn.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Redcoon Benelux

Message from Redcoon Benelux

12 years ago - Beste heer, Bedankt voor je review. Je mening over én ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons! In Nederland kennen wij naast de fabrieksgarantie, de economische garantie. De laatstgenoemde betreft de levensduur welke je van een product in redelijkheid mag verwachten. Binnen de fabrieks- en economische garantie is de verkoper verplicht een reparatieverzoek te accepteren. Je hebt jouw camera bij ons aangekocht op 12.10.2007 en deze had een verkoopprijs van € 177,00. De camera valt hiermee dus buiten de fabrieks- en economische garantie. Het is niet zo netjes van ons geweest om je reparatie verzoek af te wijzen. Wel is het zo dat alle kosten voor het laten herstellen van je camera voor jouw rekening komt. Gezien de leeftijd en de aanschafprijs is het de vraag of het interessant is om de camera te laten herstellen. De reparatie- en onderzoekskosten worden bepaald door de fabrikant en kunnen wij niet op voorhand aangeven. Indien je de camera alsnog wilt laten repareren kan je je verzoek mailen naar feedback@redcoon.nl Met vriendelijke groet, Gert-Jan Namens je redcoon Service-Team

Message from Redcoon Benelux

12 years ago - Beste heer, Bedankt voor je review via Klacht.nl Je mening over én ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons! In Nederland kennen wij naast de fabrieksgarantie, de economische garantie. De laatstgenoemde betreft de levensduur welke je van een product in redelijkheid mag verwachten. Binnen de fabrieks- en economische garantie is de verkoper verplicht een reparatieverzoek te accepteren. Je hebt jouw camera bij ons aangekocht op 12.10.2007 en deze had een verkoopprijs van € 177,00. De camera valt hiermee dus buiten de fabrieks- en economische garantie. Het is niet zo netjes van ons geweest om je reparatie verzoek af te wijzen. Wel is het zo dat alle kosten voor het laten herstellen van je camera voor jouw rekening komt. Gezien de leeftijd en de aanschafprijs is het de vraag of het interessant is om de camera te laten herstellen. De reparatie- en onderzoekskosten worden bepaald door de fabrikant en kunnen wij niet op voorhand aangeven. Indien je de camera alsnog wilt laten repareren kan je je verzoek mailen naar feedback@redcoon.nl Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Gert-Jan Velders

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Redcoon Benelux

Redcoon Benelux

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klant heeft niet gereageerd op reactie naar aanleiding van deze review. Hierdoor niet tot een oplossing kunnen komen.

All complaints of