My complaint:
Afgelopen weekend 9 kaartjes 1e rang gekocht voor Soldaat van Oranje. On line waren er geen plaatsen meer. Er kwam een melding dat het misschien wel telefonisch nog lukte. Toch maar gebeld à Euro 0,45 per minuut. Of ik een annuleringsverzekering wilde. Het duurt bijna nog 3 maanden voor we gaan, dus “ja”. Er werd opgenoemd wat de kosten hier van waren. Verder werd er niet gerept over de reserveringskosten. Ik veronderstelde dat dit in de prijs van het E-ticket zat. Misschien naïef. Na betaling bleef ik met een gat van rond de Euro 40,– zitten. Toch maar weer gebeld à 0,45 p.min. Toen werd mij pas medegedeeld dat de reserveringskosten Euro 4,60 per kaartje zijn. Ook kreeg ik 10 annuleringsverzekeringstickets op 9 kaartjes. Weer bellen. Nee, dit was geen fout, werd mij gezegd. Er was zelfs nog een verzekering te weinig bij, want ook de 2 parkeerkaarten (à Euro 7,50 per stuk) moesten apart verzekerd. De premie daarvan bleek Euro 2,25 per parkeerkaart. Dit is toch niet in verhouding tot het bedrag. Er is mij beloofd dat dit bedragje teruggestort wordt. Later heb ik nog per mail gevraagd om een specificatie (factuur). NEE, dat deden ze niet. Als ik een factuur wilde, moest ik bellen (wederom à 0,45 per min.)
Bij reserveringskosten van Euro 4,60 per kaartje lijkt het mij niet overdreven dat de klik voor een E-ticket daar bij in zit. In plaats om daar ook weer Euro 1,75 voor te durven vragen. (geen papier, geen cartridges, alles kosten klant)
Ik heb mij bij deze transactie helemaal geen klant gevoeld. Het gevoel overheerste dat het alleen om zoveel mogelijk extra telefoonkosten ging.
Ik houd hier een nare nasmaak aan over.
Desired solution:
Dat de leiding van Seetickets eens rond de tafel gaat zitten en doorspreekt wat duidelijker naar de klant toe te zijn. Hiermee bedoel ik, voeg een duidelijke factuur per mail toe, waarin staat waar het totaal bedrag uit bestaat. Zelfs het kleinste Internetbedrijfje kan dit leveren. Kwestie van software.