My complaint:
25 april heb ik een contract aan de deur afgesloten. 2 mei heb ik dit telefonisch geannuleerd. Er vanuit gaande dat dit netjes verwerkt is.
21 mei kreeg ik een mail van mijn eigen leverancier met de vraag of het klopt dat ik over ga naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Dat zou per 25 mei plaatsvinden.
Vreemd, want ik had telefonisch al geannuleerd.
22 mei heb ik gebeld met de NEM en kreeg ik te horen dat ik er nu niet meer onderuit kan. Dat ze gaan proberen het weer terug te zetten, maar dat de kans groot is dat er dan wel een boete aan vast zit. Er is nergens in het systeem terug te vinden dat ik gebeld heb. Mijn nummer staat ook nergens in de bel gegevens. Er raar, want in mijn bel gegevens staat toch echt dat ik 2 mei 2:40 min. gebeld heb met het nummer van NEM
Die boete heb ik natuurlijk niet verdiend, want de fout ligt compleet bij NEM, daar kun je de ander niet voor op laten draaien. Helaas, volgens hen kan ik niet onder het contract bij hen uit.
Daarnaast wil ik nog melden dat het erg vervelend is dat er via de NEM site geen klacht ingediend kan worden zonder een referentienummer in te voeren. Aangezien ik er vanuit gegaan was dat mijn contract netjes geannuleerd was heb ik alle papieren allang weggegooid en heb dus geen referentienummer meer. Zelfs per e-mail zijn ze niet te bereiken. Erg vervelend.
Desired solution:
Weer overzetten naar eigen energieleverancier zonder boete.