Complaint: Arke is vergeten het hotel te reserveren

user-106324 on 03 June 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Voor 3 t/m 7 juni heb ik een stedentrip naar new York geboekt via Arke.nl. We hadden wat te vieren dus ik heb voor het meest luxe hotel gekozen. Minder dan 48 uur voor vertrek werd ik gebeld door de heer * van TUI dat het hotel overboekt zou zijn. Direct het hotel gebeld om opheldering. De dame was zeer verbaast dit te horen, men had namelijk nooit een reservering voor mij ontvangen! Arke weer teruggebeld, dezelfde heer beweerde vervolgens dat hij NOOIT had gezegd dat het hotel overboekt was… Nee Arke was vergeten de kamer te reserveren. Mij werd een zogenaamd passende oplossing geboden. Een hotel dat qua kwaliteit stukken minder is en voor ruim Eur 1000 minder te boeken was geweest. Twee voor twaalf natuurlijk niet. Vlak voor het weekend zit alles vol en gaan de prijzen omhoog. Het oorspronkelijke hotel had overigens ook nog gewoon kamers vrij maar Arke wenste daar niet extra voor te betalen. Mij werd als pleister op de wonde nog een luizige Eur 132 aangeboden..
Ook nog naar een reisburo in Velp geweest. daar was het leugenachtige “overboeking” verhaal in het systeem te lezen. Ook, zo was geschreven, was “het wel lullig voor mevrouw”.
Moraal van het verhaal. Als Arke dus een wanprestatie levert laat het haar klanten de schade dragen.

Desired solution:

Ik ben alleen tevreden met een hotel van dezelfde kwaliteit. Deze zijn nog volop beschikbaar! Zelfs het Mondrian Soho dat ik geboekt heb. Zo niet wil ik mijn reissom plus Eur 1000 terug. Dat geld moet ik uitgeven om een gelijkwaardige trip te boeken voor dezelfde termijn.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 2 juni 2012 telefonisch contact gehad met de klant. Arke, Afdeling Klantenservice

All complaints of