Complaint: Reparatie binnen garantietermijn

user-109508 on 18 June 2012 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op donderdag 7 Juni heb ik mijn telefoon ter reparatie aangeboden bij de belcompany in Leiden. Het probleem was dat ik direct na het officieel updaten van de telefoon te maken had met foutmeldingen en vastlopen van de telefoon. De foutmelding was: ‘opladen onderbroken, spanning te hoog’. Het feit dat ik hiervoor nog nooit problemen heb gehad met de telefoon bewijst dat er hardware matig niets mee aan de hand was. Na het opsturen werd ik gebeld dat er vochtschade was geconstateerd en dat de telefoon dus niet zou worden gerepareerd. De man in de winkel zei stellig dat het een softwarematig probleem was en opeens wordt ik hiermee geconfronteerd. Ik ben ervan overtuigd dat mijn telefoon geen vochtschade opgelopen kan hebben en dus ga ik niet akkoord met deze diagnose.

[EDIT]

Na bij de winkel langsgegaan te zijn en de telefoon zelf geïnspecteerd te hebben blijkt dat er helemaal geen vochtschade zichtbaar is. Het gaat volgens het reparatiebedrijf om vochtschade in de USB-connector en aan de hand van oxidatie is dit geconstateerd. Er is mij een foto getoond waarbij geen enkel bewijs is dat dit werkelijk mijn telefoon is. De kwaliteit van de foto is dusdanig slecht dat op basis daarvan ook niets kan worden geconstateerd. Ik ben van mening dat dit een grote oplichtingspraktijk is en dat onder de noemer vochtschade onder de garantie uit wordt gekomen. Diep trieste zaak dit. Telefoon is ondertussen opgestuurd voor een second opinion bij een tweede bedrijf waarvan ik de onafhankelijkheid niet beter acht dan het eerste bedrijf, gezien het feit dat belcompany deze bedrijven inhuurt.

Desired solution:

Ik wil dat mijn telefoon kosteloos wordt gerepareerd aangezien dit ruimschoots binnen de garantietermijn is. Ik verwacht binnen korte tijd reactie.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from Belcompany

12 years ago - Beste klant, Inmiddels hebben wij contact gehad en hebben afgesproken na de second opinion wederom contact te hebben. Met vriendelijke groet, BelCompany Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Via ons filiaal hebben wij vernomen dat het toestel inmiddels weer terug is.

Met vriendelijke groet,

BelComany Webcare

All complaints of