Complaint: Klacht over mijn verblijf in Villa Tortuga

user-110627 on 22 June 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer/ mevrouw,

Ik en mijn beste vriend zijn d.d 7 april 2012 voor een week op vakantie naar Cuba geweest. Plaats Varadero, Resort Villa Tortuga. Echter werd ons verteld dat dit resort redelijk goed was. De kamers zouden volgens de beschrijving netjes en schoon moeten zijn. Het eten zou er gevarieerd en eetbaar zijn. En op elke avond zou er een ander entertainment programma zijn.
Echter bij aankomst viel het al direct op dat het rustig was in het resort zo’n honderd mensen door de weeks, en de animatie was van zeer slechte kwaliteit, zelfde bingo spellen zelfde tijdstip, elke dag hetzelfde liedje dus. Mensen spugen, zwemmen met kleding aan in zwembad, lastig vallen met dingen die je moet kopen. Vieze kleine zwembad. Ga zo maar door. Wij zijn moslim en eten dus geen varken, dit was daar in overvloed aanwezig. Alternatief eten was er in beperkte mate aanwezig, waardoor wij genoodzaakt waren om 7 dagen door te brengen met hoofdzakelijk eieren, s’cohtends, lunch en avondeten alleen eieren. Er was nergens een a la carte restaurant te bekennen. Onder snacks word daar verstaan een miezerige tosti met ham. Ja dat valt ook af voor ons.

Het eten van het Buffet was een ramp elke dag het zelfde geen afwisseling. Het restaurant en het eten zit vol met vliegen. Zat zelfs een tor op me gebak en een rups in de salade!!! Mijn vriend heeft zelfs drankje met een vlieg erin gekregen. Kortom traumatische ervaringen en qua hygiëne zeer slechte accommodatie. Mijn verwachtingen waren zeker niet heel erg hoog, maar ik verwachte op z’n minst wel hygiëne. De slaapkamers waren heel erg vies, beschimmelde douchegordijn, wc en muffe slaapkamergordijnen. Beddengoed werd niet op tijd schoongemaakt en 5 van de 7 dagen waren de kamermeisjes handdoeken vergeten. Onze kamers waren tevens bewoond door mieren, kakkerlakken, spinnen en zo’n lokale hagedisachtige dier. Lampenkap zit onder de vlekken. De slaapkamer wc, en badkamer werd niet goed schoon gemaakt. De wc en het doucheputje waren vrijwel elke dag verstopt waar wij elke keer veel tijd aan hebben besteed. Vieze muren met gele vlekken, veel ongedierte binnen. Tijdens mijn slaap continu de geur van de raffinaderijen die in de buurt aanwezig waren. Ik heb al last van ademhaling en dan nog dit. Ik vind de informatie geving op arke.nl niet correct. Tot twee keer nieuwe kamer aan gevraagd bij de receptie. Wij werden maar niet serieus genomen. En tevergeefs kregen wij elke keer weer te horen dat er niks beschikbaar was. De accommodatie komt totaal niet overeen met de informatie op arke.nl. Deze accommodatie is geen enkele ster waard. We zijn gewoon voorgelogen. Werd niet veel aangedaan. Had liever wat meer betaald en dan in een echt betere accommodatie gezeten. Als je hier heen gaat moet je geld toe krijgen. Op de terug weg hadden we ook nog eens 4 uur vertraging. Asociale behandeling wanneer je het land verlaat door de Douane van Cuba. Het enige goede was het klimaat.

Ik hoor graag van u hoe de behandelingsprocedure van mijn klacht zal verlopen.

Met vriendelijke groet,

Desired solution:

Ik zou graag in de toekomst beter geinformeerd en geholpen willen worden door Arke. Ik zou tevreden zijn met een compensatie of iets dergelijks, want ik vind mijn huidige vakantie weggegooid geld.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 27 juni 2012 een brief aan de klant gestuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of