Complaint: Ontvang 50 euro Admarkt advertentietegoed

user-116290 on 19 July 2012 about Marktplaats in category Websites

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

OP 23/04/2012 ontvang ik onderstaande actiemail ( 2 aparte losse actiemails ) van Marktplaats :
U heeft in het verleden gebruik gemaakt van Admarkt. Helaas bent u niet meer actief met uw Admarkt Topadvertenties. Wellicht heeft u hier een speciale reden voor of bent u druk met andere zaken voor uw bedrijf. Wij zouden het jammer vinden als u niet het maximale uit uw Admarkt Topadvertenties haalt en zo potentiële klanten aan u voorbij laat gaan, wist u dat 40% van de Marktplaats-bezoekers zoekt naar nieuwe producten?

Wanneer u binnen 3 weken een nieuwe Admarkt Topadvertentie plaatst of tenminste één bestaande Admarkt Topadvertentie herstart, ontvangt u van Marktplaats gratis 50 euro Admarkt advertentietegoed. Op deze manier kunt u de voordelen van Admarkt Topadvertenties nogmaals zelf ervaren.

Het (her)starten van uw Admarkt Topadvertentie(s) is geheel vrijblijvend. Wij hopen natuurlijk dat u na het gebruik van het gratis advertentietegoed overtuigd bent en Admarkt Topadvertenties blijft gebruiken. Maar u bent nergens toe verplicht. Als u besluit door te gaan met Admarkt Topadvertenties worden de kosten, na aftrek van het gratis Admarkt advertentietegoed van 50 euro, per factuur aan u in rekening gebracht.

Hier hebben we als klein bedrijf graag gebruikt van gemaakt, elk dubbeltje moet tenslotte omgedraaid worden. Tot onze grote verbazing word na 30 dagen adverteren ( bij bereiken budget hebben we de ads stop gezet ) ons beide advertenties in rekening gebracht. Na een mail richting MP dat we gebruik hebben gemaakt van hun aanbieding ( lees 2 x ) krijgen we een credit nota vanuit de boekhouding van Loes voor 1 advertentie. Uiteraard direct op gereageerd dat dit een credit moest zijn voor 2 ads en ze gewezen op hun eigen tekst en inhoud van de ad. Helaas duurt het lang voordat we antwoord krijgen en het antwoord dat we uiteindelijk ontvangen refereert aan een actie die bij ons niet bekend is, het gaat om nieuwe inschrijvingen. Dus weer een reactie gegeven dat ze zich wellicht vergissen en gerefereerd aan de juiste actie. Ik krijg helaas geen reactie meer. Vervolgens via het contactformulier onze klacht ingediend, een automatische melding met een reactie binnen 3 werkdagen volg is de enige reactie die we vervolgens krijgen. Ook hier geeft MP zelf geen gehoor aan eigen regels….zeer frustrerend!! Dan toch maar weer eens ( de derde keer inmiddels in 3 weken ) mail rechtstreeks aan de boekhouding aan Mariet en Loes…..helaas daar blijft het muisstil en vinden ze het niet nodig om te reageren. Ondertussen zijn er wel al aanmaningen binnen gekomen en een klanttevredenheidsonderzoek. Stomverbaasd……werken ze dan langs elkaar heen! Wij proberen op alle mogelijke manieren ( bellen is dus niet mogelijk ) in contact te komen en dat blijkt onmodelijk te zijn en ze hebben wel het lef aanmaningen en klanttevredenheidsonderzoek te sturen. Nou dan reageren we via het klanttevredenheidsonderzoek, duidelijk aangegeven dat we NIET tevreden zijn omdat ze NIET reageren…..wederom radiostilte. Inmiddels hebben we 5 x getracht via het contactformulier in contact te komen en nogmaals rechtstreeks via de boekhouding maar helaas…..de laatste aanmaning inmiddels wel ontvangen! Betalen we niet voor morgen dan word het uit handen gegeven….niet te geloven, een legitieme actie word nu een grote knuppel boven ons hoofd……hadden we nu iets verkeerd gedaan dan hadden we het begrepen….maar dit??? Ongelofelijk, we gaan Rechtsbijstand, SBS en de Consumentenbond dan maar inschakelen zodat we anderen kunnen waarschuwen voor acties van MP die ze je uiteindelijk toch in rekening brengen.

Desired solution:

Totale credit, een welgemeende verontschuldiging en toekomstige reactie geven en op tijd geven

All complaints of