My complaint:
In het verleden zijn er vanwege werkeloosheid van mijn man helaas ongeoorloofde roodstanden ontstaan. Ik heb altijd netjes hierover zelf gebeld met SNS achterstandenbeheer en we kregen een kredietlimiet op afbouw.
We hadden weer alles redelijk op orde totdat er vanwege een foute communicatie met onze nieuwe hypotheekverstrekker 1 maand te vroeg hypotheek is afgeboekt.
Hierdoor stond ik ruim 1500 euro teveel negatief (geen kredietlimiet op rekeningen) en was er een achterstand in onze SNS lening ontstaan.
Ik heb vandaag (meteen nadat ik dit geconstateerd had) zelf weer contact opgenomen met SNS achterstandenbeheer met het verzoek nog eenmaal een kredietlimiet met afbouw op onze rekening te zetten.
Er werd mij medegedeeld dat er niks meer mogelijk was om ons te helpen en dat ik maar incasso’s moest storneren om uit de min te komen. Hierop heb ik geantwoord dat ik dan problemen zou krijgen met onze hypotheekverstrekker, omdat daar eerst alles uitgezocht moest worden maar dit wegens vakantieperiode enige tijd kon gaan duren.
Mevrouw aan de telefoon was onverbiddelijk en heeft ter plekke een hoop incasso’s gestorneerd waaronder onze hypotheekafschrijvingen!
Hierdoor ben ik nu nog verder van huis, terwijl een kleine regeling dit alles had kunnen voorkomen.
Desired solution:
Nog eenmaal een kredietlimiet met afbouw met een nader af te spreken terugbetaling per maand. Zodat eea uitgezocht kan worden bij de hypotheekverstrekker en ik niet meer teveel negatief sta.