Complaint: relaas van een dwaas

user-120557 on 09 August 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

7 Juli geinformeerd via chat wat het beste alles in 1 pakket voor mij zou zijn, wat daar precies in zat en hoeveel in daar precies voor zou betalen.

10 Juli telefoontje van de KPN om alles plus extra’s nogmaals te bevestigen, waarbij bleek dat ik geen schriftelijke bevestiging had ontvangen, bevestiging gevraagd,daarna ook niet gekregen wel per email.

23 Juli pakket wordt afgeleverd krijg het niet werkend, klantenservice gebeld.

30 Juli Monteur;”ach u heeft het aan de verkeerde ingang geinstalleerd” Ik:”hoezo heb ik er 2?” Monteur:”ja die in de meterkast werkt niet”.

30 Juli na installatie, ik kreeg internet 8 mb (speedtest)maar ik had 40mB pakket (nodig voor werk). Monteur:”40mb kan nooit over een gewone lijn”. Even de technische dienst bellen, resultaat als de beiden ingangen samen worden gevoegd dan kunt U tot 15mb krijgen. Hoezo die in de meterkast werkte toch niet?

30 Juli klantenservice bellen. Ik had een pakket TOT 40mb, dat wil niet zeggen dat de KPN dat levert! Ja maar ik had voor aankoop toch duidelijk gezegd dat ik minimaal 30MB nodig had voor mijn werk. Dan moet U uw pakket omzetten in glasvezel (nog duurder) maar het moet dan maar. Oh en ik dacht dat ik 2 interactieve tv’s in het alles in 1 pakket zou krijgen waarom heb ik er dan maar 1? Foutje we sturen het U toe (niet gekregen).

30 Juli telefoon installatie bedrijf van de KPN glasvezel wij willen graag een afspraak met U maken. GRAAG! dan kan ik ook weer aan het werk. Even gegevens controleren oeps er ontbreekt een A achter het straatnummer, wij verbinden U intern door met de KPN om dit te veranderen.

31 Juli nieuwe brief KPN bevestiging glasvezel alles in 1. En jawel weer de A ontbreekt!

1 Augustus bellen met de KPN over de ontbrekende A, oh maar dan gaan wij U contract annuleren en een nieuwe maken.

2 Augustus nieuwe brief van KPN, hoera alles correct geschreven.

3 Augustus email van KPN of ik tevreden ben, NEE want ik ben constant van het kastje naar de muur gestuurd, niets is in orde en de afstandsbediening van de enige active tv doet het ook niet.

4 Augustus telefoontje van de KPN, U bent niet tevreden, wij laten U bellen door de technische dienst ivm de afstandsbediening. En jawel technische dienst belt en na een half uur opgelost. Oh en waar is de 2de interactieve tv? Ja dan moet U de klantenservice bellen.

4 Augustus glasvezel installatiedienst om een afspraak te maken eerst volgende datum 14 augustus. Ja maar ik heb 30MB nodig voor mn werk!! En ik zit dan 3 weken zonder fatsoenlijk aan mijn verplichtingen te doen.

8 Augustus via email factuur KPN 64,19 ipv 50,00 euro dus klantenservice chatten. Hallo deze factuur loopt tot 5 september maar ik krijg toch 14 augustus glasvezel?
Ja maar dat is een andere afdeling dan krijgt U van ons in september een creditnota. Ik moet tot 14 augustus toch gewoon 25,00 betalen? Ja eigenlijk wel maar zo werkt dat niet want U heeft ook 6,74 belkosten. Hehe die zijn naar jullie klantenservice hoor! Oh ja ik zie het dan krijgt U daarvoor ook een creditnota. Pff ik ga gewoon 25 euro overmaken want betalen wil ik wel maar ik geef geen voorschotten! Komt die creditnota dan op de glasvezel? Neee want dat is een andere afdeling. Oh nou ik betaal 25,00 euro en weiger deze factuur bij deze! Ja maar dan kunt U herinneringskosten krijgen en die moet U betalen. Denk het niet als ik de factuur weiger, want je kunt mij niet herinneren aan iets wat niet is geaccepteerd.

8 Augustus bellen naar de klantenservice, die dank dank, nu gratis is. Hebben jullie eigenlijk mijn oude (vanaf 2006)digitenne nu opgenomen in het nieuwe alles in 1 pakket? Nee digitenne is niet opgezegd. Oh maar die hoef ik toch niet te betalen? Klopt alleen de huur van de ontvangers. Nee want in het begin kochten de klanten de ontvangers, dus die zijn van mij! Oh ja ik zie het, nou dan zeg ik het voor U op. Fijn!

8 Augustus ‘s-avonds komt er een auto aanrijden, gaat naar mijn buren met een pakket, de buurvrouw tekent en kijkt vervolgens en ziet dat ik thuis ben, geeft mij een enorme maar helemaal kapotte doos, KPN glasvezel alles in 1 pakket. Ik zeg tegen de bezorger sorry maar deze doos is helemaal kapot mag ik daar een aantekening op het formulier van maken. Antwoord NEE dan moet de KPN de spullen maar beter verpakken. Ik voel het volgende probleem al aan komen.

9 Augustus brief KPN, U krijgt het digitenne abonnement gratis, vanaf nu betaalt U wel huur voor alle tv-ontvangers!?

9 Augustus bellen naar de klantenservice, hallo die tv-ontvangers zijn van mij waarom huur? Ja U heeft gelijk op de factuur kunt U zien dat deze 0 is. Oh krijg ik dan ook nog een aparte factuur van Digitenne? Ja want dat is een aparte afdeling maar deze factuur is 0 hoor. Oke, is dat digitenne contract dan niet opgezegd want dat zit nu toch in de alles in 1? Nee dat loopt gewoon door maar de factuur is O.?????Oke

9 Augustus ik open (verder) de kapotte doos en jawel, glasvezel met een nieuwe experiabox en hiep hiep hoera nog eens 3 actieve tv. Dus nu heb ik alles dubbel;
2x experia hoop dat die van glasvezel anders is van het normale pakket!?
4x interactieve tv, wilde er maar 2.
Ik voel het volgende probleem al aankomen.

Oh een anderhalve week nog een brief geschreven aan de klachtenservice, geen antwoord! Overigens blij dat ik nu mijn echte werk, dankzij de KPN, niet naar behoren kan uitvoeren want naar alle eerlijkheid heb ik sinds mijn bestelling een dagtaak aan de KPN.

Alles in 1, zou als term bij en aan de KPN verboden moeten worden!!! Iedere medewerker zegt of schrijft weer wat anders en iedere afdeling doet zijn eigen ding, een verspilling van geld, tijd en zenuwen, blij dat ik geen aandelen KPN heb.

Ze zouden bij de KPN eens een mooi strategisch performance management plan moeten uitdenken en toepassen.

Desired solution:

Voor mijn bestelling heb ik een chat gehad met een verkoper, deze chat heb ik op papier. Ik zou heeeeeeel graag krijgen wat daar geschreven staat, goed werkend en volgens de prijs zoals deze in dezelfde chat staat geschreven.

Onkosten vergoeding voor alle tijd die ik als klant heb besteed en ongetwijfeld nog moet besteden om uiteindelijk iets naar behoren te verkrijgen, (grapje of toch niet?)

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste KPNdwaas,

Dank voor uw bericht. Indien uw vraag/klacht nog niet beantwoord is, wil ik u graag verzoeken op één van de onderstaande manieren met ons contact op te nemen.

Wij helpen u graag via:

- https://forum.kpn.com

- https://www.twitter.com/kpnwebcare

- https://www.facebook.com/kpn

- Via onze gratis telefonische klantenservice: https://www.kpn.com/altijdbereikbaar.htm

Met vriendelijke groet,
Ivette

KPN Webcare Specialist

All complaints of