Complaint: klacht over vakantie tunesie in Sousse en het onvriendelijke personeel van arke

user-120717 on 10 August 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

7 augustus 2012

Arke reizen
t.a.v. de afdeling klachtenbehandeling
via tussenpersoon:
Globe reisbureau
Langstraat 30
3771 BG Barneveld.

Betreft: klacht over reis naar Sousse, Tunesië verblijf in hotel Oriënt Palace in de periode van 22 juli 2012 tot 1 augustus 2012, geboekt onder nummer : BCZPCC,

Geachte heer/mevrouw,

Op 22 Juli 2012 startte de all inclusive vakantie die ik via uw organisatie voor een bedrag van € 1784,48 heb geboekt. Deze reis is helaas niet naar wens verlopen en voldeed niet aan hetgeen ik daar redelijkerwijs van had mogen verwachten. Ik heb mijn klachten ook onder de aandacht getracht te brengen van de reisleiding welke echter niet bereikbaar waren, uiteindelijk via een noodnummer wel kunnen bereiken Hij/zij was niet in staat om de problemen ter plaatse op te lossen.
Opsomming klachten :
– De kwaliteit van het eten was ronduit slecht, en wel dusdanig dat mijn partner en ik dagen aan de diarree waren, overig, de andere Nederlandse gasten hadden ook te kampen met dit probleem. De restaurants welke volgens de brochure aanwezig hadden moeten zijn waren al jaren gesloten, het enige andere restaurant waar men a la carte zou kunnen dineren was alleen op afspraak geopend voor alleen lunch. Derhalve waren wij genoodzaakt elders te gaan eten, wat extra onvoorziene uitgaven tot gevolg had, terwijl we all inclusive betaald hadden.
– De kamers waren ronduit smerig en vies, het meubilair was defect, de badkamer was een bron van schimmel, hetgeen de gezondheid niet ten goede komt. En de lakens waren ook bevuild.
– De op het reisbureau vermelde wifi verbinding op de kamers ontbrak volledig, blijkbaar is personeel van reisorganisaties niet bekend met de locatie, en worden consumenten verkeerd geïnformeerd.
– Onder het genoemde kopje sport- en ontspanning in het all inclusive pakket, met name de whirlpool, moest apart worden betaald, de benoeming in de brochure is dus consument misleidend.
– Reisleiding niet tot nauwelijks bereikbaar, en toen we uiteindelijk iemand te pakken hadden en onze klachten voorlegden reageerden ze onbereid willig en zeer ongeïnteresseerd. Ook bij aankomst in het hotel werden we door de hostess niet of nauwelijks begeleid, er werd geen informatie verstrekt over de werking van het all inclusive pakket, zoals het ondertekenen van bonnetjes voor drinken. Voor de reisorganisatie toch een punt van aandacht en verbetering.
– Het personeel in het Oriënt Palace was zeer onvriendelijk en weinig behulpzaam, iets waaraan de reisorganisatie wellicht weinig aan kan verhelpen, maar wel een punt ter overweging is om de genoemde accommodatie in de brochure te blijven handhaven.
– De hostess heeft ook verkeerde informatie aan ons gegeven. Hetgeen wij niet op het klachten formulier mochten zetten. Dit omdat hij anders niet het formulier wou ondertekenen.
– Het moment dat wij een afspraak hadden met de hostess reageerde deze ongeïnteresseerd in onze klachten en nam ons zeker niet serieus! Wij werden zeer onvriendelijk behandeld ook tijdens het invullen van het klachten formulier wat pas op het vliegveld gebeurden. En wij nog aan hebben moeten geven om het formulier met hem in te vullen en niet met zijn collega. Dit omdat deze al te laat was en als wij nog langer zouden wachten, zouden wij het vliegtuig gemist hebben.

Desired solution:

Dit alles heeft mij diep teleurgesteld, omdat ik over uw reisorganisatie alleen goede verhalen heb vernomen. Niet alleen betreur ik het dat u deze verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken, ze hebben me bovendien opgezadeld met een schadepost, doordat we genoodzaakt waren elders te dineren etc, wij verwachten een compensatie van € 445,-. Dit is 25% van de totale reissom.
Aangezien op de website het aantal sterren van 5 naar 4 is gebracht en de prijs flink naar beneden is gebracht verwachten wij deze compensatie.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 13 augustus telefonisch contact opgenomen met de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of