Complaint: Onterecht hoge aanmaningskosten hoewel wel betaald

user-64987 on 13 August 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Voor mijn vakantie betaalde ik eind juli het maandbedrag van een te laat betaalde factuur van juli. Dit was nog op tijd voor de laatste herinnering. Tijdens mijn vakantie bleek ook de betaling van de maand augustus niet goed te zijn gegaan. Hierdoor had Energie Direct mijn betaalde maandbedrag van juli verkerekend met augustus. Ik liep dus alsnog achter op de maand juli, hoewel ik deze wel had betaald. Dit wist ik niet en hierdoor kreeg ik inneens te maken met een incassobureau! Toen ik op 12 augustus terug kwam betaalde ik direct het bedrag voor de maand augustus. Dat was dus 12 dagen te laat, maar ik had geen aanmaning van augustus ontvangen. Ik moest inneens 20 Eur incassokosten betalen!! Echt belachelijk. Het slaat nergens op om het bedrag dat ik in juli betaalde te verekenen met augustus zonder hiervan een melding naar mij te maken. Ik had immers wel post gehad voor een betaling die niet goed was gegaan in juli, maar niet voor augustus.

Desired solution:

De terugbetaling van de incassokosten van 20EUR.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

12 years ago - Beste meneer, mevrouw de Graaf, Vandaag heb ik geprobeerd telefonisch contact met je te krijgen in verband met je klacht. Helaas was je niet bereikbaar. Morgen zullen we weer proberen contact met je op te nemen. Je hebt de klacht drie keer geplaatst. Deze klacht heb ik in behandeling genomen. Voor de andere twee heb ik een oplossing aangeboden, omdat de klacht dubbel vermeld staat. Met vriendelijke groet, ^Ralf energiedirect.nl

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ik heb vandaag opnieuw 20 Eur extra boete erbij gekregen! blijkbaar was ik ook te laat met de laatste betaling (ik kon deze niet eerder betalen vanwege mijn vakantie). Ik moet dus nu 40 Eur extra betalen!!!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste meneer, mevrouw De Graaf,

Ik heb je meerdere malen geprobeerd te bellen. Helaas werd de telefoon niet beantwoord. Daarom heb ik je een e-mail gestuurd.

Het voorschot van juli is op 25 juli 2012 geïncasseerd. Op dat moment stond het bedrag van juni nog open. We hebben meerdere malen geprobeerd het bedrag automatisch te incasseren. Dit is niet gelukt. Daarna heb je van ons nog een brief en een sms ontvangen. Ook hier hebben we geen reactie op gekregen. Op 30 juli 2012 hebben we het bedrag overgedragen aan Intrum Justitia. Je bent in het verleden al meerdere keren met Intrum Justitia in aanraking gekomen. Daarom kunnen we de incassokosten van 40 euro niet kwijtschelden. Je dient dit bedrag te betalen aan Intrum Justitia.

Met vriendelijke groet,
^Ralf
energiedirect.nl

All complaints of