Complaint: Afname Glasvezeldiensten KPN

user-121872 on 16 August 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Zojuist is er een bedrag bij me afgeschreven van € 230,- voor glasvezeldiensten van KPN.
Natuurlijk ronduit belachelijk.
De factuur had ik uiteraard niet op mijn mail gekregen, want dat was mis gegaan bij KPN, dus de klantenservice meteen maar eens geraadpleeg.

De kosten kwamen voort uit:
– € 109,- gebruikskosten, van de afgelopen maand en komende maand en nog iets extra omdat de maand iets langer was?
– € 35,- activatiekosten en verzending?
– € 80,- kosten voor draadloze ontvanger

1. De eerste kosten zijn nog begrijpbaar, want dat zijn kosten voor gebruik. Alhoewel het apart is om maandelijks vooruit te moeten betalen.

2. Over het bedrag van € 35,-is niets vermeld toen ik glasvezel afsloot. Het was helemaal gratis zonder extra kosten. Ook omdat ik al klant was bij hen en een nieuwere dienst af ging nemen. Ik heb eerst interactief genomen, omdat glasvezel nog niet beschikbaar was, maar zou bij beschikbaarheid overstappen. Dus dit zal betekenen dat ik dan dubbel de € 35,- kan betalen, dan had ik natuurlijk niet eerst een tijdelijke dienst afgesloten.

3. € 80,- kosten voor draadloze ontvangers. Ronduit belachelijk. N.a.v. de interactieve tv heb ik toen de draadloze ontvangers reeds moeten bestellen. Hiervoor heb ik toen ook meteen de kosten van € 80,- moeten betalen. Hierbij aangegeven dat ik deze al in bestelling had voor glasvezel, dus niet dubbel wou betalen. De klantenservice meldde dat dit geen probleem was. De monteur zou ze gewoon niet aansluiten en weer meenemen. Deze kosten zouden niet in rekening worden gebracht.

De monteur heeft de aansluiting bij mij gedaan en ik heb hier achteraf ook voor getekend. Hierbij stond duidelijk dat de werkzaamheden gratis waren.
Ik vroeg nog wat ik met alle oude apparatuur moet. Ja dit nemen ze niet mee!!!!
Hij gaf aan dat ik misschien een brief kreeg dat ik het op moest sturen, maar dat dit meestal niet gebeurde. Anders kon ik het gewoon weggooien.
Heb het wel netjes bewaard uiteindelijk, maar dus nooit een brief ontvangen.

De klantenservice van KPN geeft nu aan, dat ik de ontvangers retour kan sturen naar een antwoordnummer en hierbij de kosten terug kan krijgen. Dit duurt 2 maand!!!!!!
Meteen aangegeven een officiele klacht te maken en de werkwijze ronduit belachelijk te vinden, alsmede de uitleg van de monteur hierin.

Desired solution:

Directe teruggave geld zowel € 80,- als € 35,-
Duidelijkere uitleg bij afsluiting diensten. Gratis moet echt gratis zijn.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that KPN Internet posted

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste ikke87,

Dank voor uw bericht. Indien uw vraag/klacht nog niet beantwoord is, wil ik u graag verzoeken op één van de onderstaande manieren met ons contact op te nemen.

Wij helpen u graag via:

- https://forum.kpn.com

- https://www.twitter.com/kpnwebcare

- https://www.facebook.com/kpn

- Via onze gratis telefonische klantenservice: https://www.kpn.com/altijdbereikbaar.htm

Met vriendelijke groet,
Ivette

KPN Webcare Specialist

All complaints of