Complaint: vermiste koffer en ongeinteresseerse hostess

user-123071 on 23 August 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Afgelopen zondag 19 augustus 2012 zijn met partner ik vanaf Schiphol-Amsterdam via Curacao naar Aruba gevlogen. Dit zou een rechtstreekse vlucht zijn, maar aangezien een wiel stuk was van het vliegtuig hebben we een tussenstop moeten maken op Curacao. Nadat we daar 4 uur hebben moeten wachten konden we eindelijk naar Aruba vliegen. We hebben hierdoor echt een dag moeten missen, aangezien t al aardig donker was bij aankomst en we kapot waren van de verschrikkelijke reis.

Bij aankomst op Aruba trof ik mijn koffer daar niet aan.
Dit hadden wij direct gemeld bij de airport en zij bevestigde dat de koffer inderdaad niet was aangekomen.

Nadat wij een uur bij de lost en found balie waren geweest, stond de hostess ons al op te wachten. Zonder ons een woord te zeggen over dd koffer en zonder ons een kans te geven om iets over de vermiste koffer te kunnen zeggen, werd ons t infoboekje gegeven en moesten wij de transferbus in stappen omdat men al op ons zat te wachten.

Na later diverse malen zelf telefonisch navraag te hebben gedaan bij de airport bleek uit onderzoek dat mijn koffer in Amsterdam was achtergebleven. Er bleek op een koffer van een geheel ander persoon dezelfde tag/barcode/sticker te zijn aangebracht als dat van mij die ook op naam stond van de achternaam van mijn vriendin.

Dit werd ook bij aankomst geconstateerd door de airport van Aruba. Er bleek een blauwe koffer met die zelfde tag/barcode/sticker als dat van mij met onze vlucht te zijn aangekomen op Aruba. Deze koffer werd dan ook niet opgehaald en bleek op de label die aan de koffer hing van een persoon/mevrouw te zijn afkomstig uit Spanje.

Op maandag 20 augustus kregen we van de airport in Aruba te horen dat mijn koffer op woensdagavond 22 augustus zou aankomen op Aruba.

Tot op heden , 5 dagen later en we zitten op de helft van onze vakantie,heb ik nog niets vernomen. Kunt u mij vertellen wat de status hiervan is?

Graag zou ik ook willen weten waar ik de kosten voor de nodige kleding die ik heb moeten aanschaffen kan declareren. Aangezien mijn reisverzekering een niet erg hoog bedrag vergoedt wil ik dit op Arke gaan verhalen. Het is ronduit asociaal en onbegrijpelijk dat er totaal geen hulp komt van Arke zelf maar dat we er elke dag zelfachteraan moeten gaan, we hebben bijna2 uur moeten bellen. De telefoonkosten zijn 1,25 per minuut, reken dat maar uit!

Met vriendelijke groet,

Desired solution:

Vergoeding

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 4 september een schriftelijke reactie verstuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of