Complaint: airco in appartement turkije

user-123720 on 26 August 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

We hebben een appartement geboekt in Gumbet van 19/7 tm 4/8. Bij aankomst bleek dat we voor de airco apart moesten betalen (€ 10 per dag). Aangezien we dat niet eerder hebben meegemaakt, hebben we direct contact opgenomen met het reisbureau van Arke waar we reis hebben geboekt (filiaal Hillegom). Door de betreffende medewerker die ons destijds ook de reis heeft verkocht werd aangegeven dat het appartement inclusief airco is gehuurd en betaald (bij de mail werd documentatie meegezonden waar dat uit zou blijken). Op onze vraag wat te doen, aangezien door de eigenaar toch om betaling werd gevraag alvorens de airco werd aangesloten, was de reactie dat het inderdaad onplezierig voor ons was om daar ter plaatse over in discussie te gaan en werd de suggestie gedaan te betalen en later te bezien of het geld kon worden teruggevraagd. Op ons verzoek om dan te bevestigen dat wij de door ons te betalen € 160 (16 dagen) dan zeker zouden terugkrijgen van Arke, werd aangegeven dat dat bij het hoofdkantoor moest worden nagevraagd. Na enkele dagen volgde deze bevestiging nav een door het locale reisbureau ontvangen bevestiging van het hoofdkantoor en werd aangegeven dat we de rekening bij het locale kantoor konden indienen en dat dan voor restitutie door Arke zou worden zorggedragen. Na onze vacantie hebben we de bon bij het locale reisbureau ingeleverd. Na enige dagen ontvingen echter een telefoontje dat geen betaling zou volgen aangezien de huur van het appartement excl airco zou zijn. U kunt zich voorstellen dat wij hier zéér ontevreden over zijn. Overigens heeft de hele discussie naast telefonisch ook plaatsgevonden per mailwisseling, dus alle uitspraken en toezeggingen liggen vast in e-mails.

Desired solution:

betaling door Arke van de toegezegde € 160

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 3 september telefonisch contact opgenomen met de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of