Complaint: Vluchttijden Ibiza

user-124049 on 28 August 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het is niet handig op internet te vermelden dat je op vakantie gaat… Maar mijn vakantie moet nog plaatsvinden in September. Reserveringscode BDLCPR.

Ik heb een vakantie geboekt via Arke.nl op internet. 6 dagen, all-inclusive, Ibiza. We konden op internet kiezen uit een ochtendvlucht en een middagvlucht. De middagvlucht was goedkoper, maar dan mis je wel een dag en op 6 dagen hadden wij er dus wel iets meer voor over en hebben dus de duurdere ochtendvlucht geboekt.
In mijn reservering heb ik het vluchtnummer voor de ochtendvlucht ontvangen en aan alle voorwaardes voldaan.
Ik kreeg, vóórdat ik mijn tickets ontving, een (waarschuwings)mailtje dat de terugvlucht vroeger zou aanvangen (ipv 22.55 nu 19.55). Opzich ook goed, maar na diverse telefoontjes blijkt de reden een tussenstop op Mallorca te zijn. Prima, maar geef dan openheid en vermeld dat in de waarschuwings-mail.
Ik krijg 21 dagen vooraf mijn tickets: en ja hoor, de middagvlucht! Een totaal ander vluchtnummer. Na diverse mailtjes en telefoontjes blijken de Arke-stoelen al vol op het moment dat wij de boeking beklonken?! Transavia heeft nog wel stoelen maar die kosten 1288 euro… Ik heb dus nóóit een eerlijke kans gehad. Na diverse mailtjes en telefoontjes sta ik met lege handen. Ook kan ik het verschil in prijs (tussen ochtend- en middagvlucht niet meer berekenen, omdat die niet meer beschikbaar zijn op internet. Ik had absolute rust gehad bij overmacht/onvoorkomendheden/vertraging comform de voorwaarde maar wij zijn gewoon op een totaal andere vlucht gezet en zijn deze voorwaardes dus niet van toepassing! Volgens mij heet het dan een overboeking en heeft dat commercieel belang ten nadelen van de consument..?

Bij Arke ben ik altijd netjes behandeld, maar heb het gevoel dat niemand de moeite neemt even verder te kijken. Het enige antwoord is: ‘vertraging is altijd mogelijk’ Maar dit is geen vertraging. Ik ben nog niet één keer begonnen over het prijsverschil, maar daar hoor ik Arke ook niet over 😉 Ook zegt Arke dat zij daar niks aan kunnen doen en de planning bij Transavia ligt. Ik bellen met Transavia en daar ben ik op vakkundig en asociale wijze teruggeschopt naar Arke. Overigens ben ik het eens met Transavia dat ik naar Arke terug moet voor bemiddeling, maar de achterlijke manier waarop Transavia mij even terugschopt is een vermelding waard!
Ik heb altijd antwoord gekregen en ben keurig te woord gestaan door Arke.
Ik heb gedacht aan claimen, maar dat kan alleen bij een vertraging langen dan 3 uur. Ik ga zes uur en 55 minuten later maar dat is natuurlijk geen vertraging. Ik heb een andere vlucht. Opzich ook al een opvallende toevalligheid…
Maar goed, ik wil mijn geld niet terug: ik wil, zoals geboekt, de ochtendvlucht!
Geen Arke meer voor ons dus. Ik boek volgende keer een losse vlucht en via hotelbookings lokaal een hotel. Het gaat mij niet om de kosten, maar meer het gemak waarop je tegen zo’n organisatie kansloos bent. Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan en dan verwacht ik dat van de Akre ook!

Desired solution:

1. natuurlijk, zoals ik in de reservering heb, ochtendvlucht.
2. stoppen met vluchtnummers/tijden zelf te kunnen selecteren op internet, als je ze tóch niet waar kunt maken. Vroeger kreeg je ook de tickets op de mat en moest je maar afwachten wat de vluchttijden waren...
3. Zet ook de reden in de waarschuwing voor de terugvlucht.
4. verschil in kosten terug, want ik kan mij niet voorstellen dat Arke dat schaamteloos in de zak steekt..?!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 19 september 2012 een schriftelijke reactie naar de klant gestuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of